Jump to content

Tomaat Italian ice

Recommended Posts

ik weet niet of een sneeuw witte tomaat ITALIAN ICE bij jullie bekend is.

Kwam een adres tegen waar je een catalogus kan bestellen. nl

bij BURPEE

B 12X12393

BURPEE BUILDING

WARMINSTER

PA 18974

DAARVOOR VRAGEN ZE JE OM JE ADRES EN EMAIL OP TE GEVEN uiteraard om de catalogus op te kunnen sturen.

Weet niet of daar kosten aan zijn verbonden,

VOOR DE LIEFHEBBER?

groet Wilma

• 1 month later...

geedee, die advertentie kwam ik tegen in een buitenlands tuinblad.De bedoelde tomaat zag er mooi uit. Ik had zelf geen zin om daar op in te gaan vanwege de butelanse taal maar op t forum zijn best wel mensen die een bietje butelands spreken he, en misschien een wit tomaatje aan hun verzameling willen toevoegen dacht ik.

groetjes Wilma

die advertentie kwam ik tegen in een buitenlands tuinblad.De bedoelde tomaat zag er mooi uit. Ik had zelf geen zin om daar op in te gaan vanwege de butelanse taal maar op t forum zijn best wel mensen die een bietje butelands spreken he, en misschien een wit tomaatje aan hun verzameling willen toevoegen dacht ik.

groetjes Wilma

Deze tomaat met de mooie benaming - Italian Ice - blijkt in de praktijk niet zo wit te zijn als op de foto's Wilma . Wel kent hij een 'wit stadium' alvorens hij helemaal afgerijpt raakt maar eenmaal afgerijpt blijkt de tomaat uiteindelijk een tomaatje met een lichtgele kleur te zijn. Allemaal te lezen in de overwegend negatieve reviews (en niet alleen vanwege de kleur) op de site van de firma Burpee die het ras verkoopt.

http://reviews.burpee.com/1031/prod000995/reviews.htm?page=2

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

sorry Frans, maar aangezien ik nooit talen geleerd heb, zoals ik al aangegeven had, kon ik niet weten dat het geen sneeuw witte tomaat zou zijn. Evenwel bedankt dat jij het even uitgezocht hebt voor ons. Groetjes Wilma