Mellie Geplaatst: 10 oktober 2024 Auteur Geplaatst: 10 oktober 2024 @arjaPepers inmaken op z’n Turks met foto’s Ik heb in zo’n IKEA voorraadpot 8 teentjes knoflook, 1/3 azijn, 1/2 kg tomaat en al mijn pepers die ik nog had en wat groene pepers van de Turkse winkel die sivri biber heten. Flink aangedrukt zodat alle tomaat erbij past. Die saus die overblijft vind ik nl heel lekker. Aftoppen met wat water. Beetje op gevoel allemaal. Als het zo zout is dat het vocht veeeel te zout is en niet lekker smaakt, moet er wat meer water bij. Dus proef vooral even. Ik heb nu 2 eetlepels zout erbij gedaan. 3 Quote
Dahli Geplaatst: 10 oktober 2024 Geplaatst: 10 oktober 2024 Ohhh, dit ga ik ook doen met de jalapenos en chiluacles! Dank @Mellie voor het recept! 1 Quote
Gitta Geplaatst: 10 oktober 2024 Geplaatst: 10 oktober 2024 Wat een mooi topic dit. Ik ben erg gek op Turks eten. 1 Quote
Lia56 Geplaatst: 28 november 2024 Geplaatst: 28 november 2024 Ik gebruik vaak recepten van Mellie, altijd lekker! Â 3 Quote
Mellie Geplaatst: 28 november 2024 Auteur Geplaatst: 28 november 2024 Ahahah ik ga er van blozen. Leuk 2 Quote
Flup Geplaatst: 30 november 2024 Geplaatst: 30 november 2024 (aangepast) Wat een leuk topic! En erg lekker ook. Heb dat al eerder geschreven, maar heb het topic daarna ook weer helemaal uit het oog verloren. Druk, druk en nog eens veel te druk hier. Heb zelf voorlopig nog niet veel tijd om uren in de keuken te staan, maar dat komt wel weer. En dan ga ik zeker het een en ander hiervan proberen. 30 november 2024 aangepast door Flup 4 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 1 december 2024 Geplaatst: 1 december 2024 Er was al wel een topic speciaal voor die puntpaprika's, ik heb jullie berichten daar heen gedaan. Â Â 1 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Dahli Geplaatst: 9 februari Geplaatst: 9 februari @Mellie ik heb het Tarhana-recept uit mijn boek even hier gezet omdat ik benieuwd ben naar je mening, of het een beetje in de buurt komt. Wel in jouw topic, hoop dat je dat niet erg vindt. Als het niks is, haal ik het vanzelfsprekend direct weer weg 😃. Het intrigeerde me omdat het zo anders is, als zelf gemaakte soepbasis. En lang houdbaar.   2 Quote
Mellie Geplaatst: 10 februari Auteur Geplaatst: 10 februari Geen punt @dahli ik was ook wel heel nieuwsgierig naar je recept. Ik heb even gegoogled, en het ligt er maar net aan waar je vandaan komt of je er wel of geen kikkererwten in doet. Wij doen zonder, dus het was me ook onbekend. Maar het kan dus wel schijnt. Standaard ingrediënten zijn tomaat, ui, knof, puntpap, yoghurt en bloem. Maar 2 dagen drogen red je denk ik niet. Sja. Het is wel een minimale hoeveelheid. Misschien dat dat lukt. Ik heb een recept van een website waar ik vaak van kook. Recepten die ik met en gerust hart zou maken. Lijkt wel qua inhoud op jouw recept, dus het zou zo maar kunnen! 2 Quote
Dahli Geplaatst: 10 februari Geplaatst: 10 februari (aangepast) 22 minuten geleden, Mellie zei: Recepten die ik met en gerust hart zou maken. Dank voor je reactie! Ik ga het in de zomer een keertje proberen te maken. Dan gaat het drogen sowieso beter dan nu. Zoals gezegd lag het lintje er niet voor niets tussen 😉. Ben in ieder geval blij van je te horen dat het recept op hoofdlijnen wel klopt en niet de ‘Hollandse’ variant is. Daar koop je geen, in dit geval Turks, kookboek voor 😊. Leuk om het filmpje trouwens te zien, dat geeft ook een beetje beeld bij de verschillende stadia. 10 februari aangepast door Dahli 2 Quote
woldistel Geplaatst: 11 februari Geplaatst: 11 februari Zou je het dan ook op een lage stand in de voedseldroger kunnen drogen @Mellie? Quote
Mellie Geplaatst: 11 februari Auteur Geplaatst: 11 februari @woldistel…. Vast wel. Het gaat erom dat het droogt. Maar ze zeggen in het filmpje dat het niet te droog mag worden omdat je het dan niet kan verkruimelen. Dus daar wel op letten! Ben zo benieuwd naar jullie vorderingen. 2 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.