Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

De druif in mijn tuin begint aan haar derde jaar.Omdat ik 4 juni verhuis wil ik deze naar een pot verplaatsen. 

Ik weet dat verplaatsen in november/december moet. Maar toen wist ik nog niet dat ik ging verhuizen. Mijn vraag is wat beter (minder slecht) is:nu uitspitten en in pot zetten of  wachten tot eind mei)?

Ik heb overigens ook tegen alle regels gisteren nog gesnoeid. De druif ziet er nu uit zoals op de foto's.

Graag advies wat en hoe te doen.

16184067764193998726905240975511.thumb.jpg.7250092487740057e5998ed4e4cb6db6.jpg

16184068518731167965623665691122.thumb.jpg.9b120eae203f98abf0ac2953cc5184c3.jpg

Geplaatst:
1 uur terug, [email protected] zei:

Ik weet dat verplaatsen in november/december moet.

Bijna. Verplaatsen in de periode als de plant in rust is, dit is tot en met het moment als de knoppen gaan zwellen en op dat moment willen open gaan.

Op de foto zie je wel wat zwelling van de knoppen, dus je kan nu nog naar een pot zetten. Ruim uitsteken en oppotten.

Pas als de knoppen open gaan en er blad zichtbaar is, op dat moment worden de suikers naar beneden gestuurd om wortels vlot aan te maken. De rest van de winter periode groeien de wortels maar gestaagd door. Het plant seizoen bij aannemers is zoveel maanden lang, omdat ze niet alles in het voorjaar bij iedereen op het exact juiste moment kunnen doen. Ben er zelf dan ook voorstander voor om het zo laat mogenlijk te doen, maar wel voor de knoppen open gaan. 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...