sluipwesp Posted April 24, 2021 Share Posted April 24, 2021 De laatste jaren zie ik een voor mij vreemde vlieg tussen de fruitbomen in de kas vliegen. Er vliegen er heel veel en zijn erg beweeglijk vooral met de voorpoten. Ze zijn zo groot als een huisvlieg. Op het internet kan ik niets vinden over deze vlieg. Of hij schadelijk is weet ik niet en het is een raadsel waar die van leeft. Iemand die hem herkend? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rorror Posted April 24, 2021 Share Posted April 24, 2021 (edited) Het zat al bijna in je naam: Sluipwesp = Sluipvlieg Mintho rufiventris, https://nl.wikipedia.org/wiki/Mintho_rufiventris Edited April 24, 2021 by rorror 2 Quote Gebreksverschijnselen in paprika of pepers 18 gewassen gebreksverschijnselen (english only) Link to comment Share on other sites More sharing options...
sluipwesp Posted April 24, 2021 Author Share Posted April 24, 2021 Dank je @rorror voor je snelle reactie, het is inderdaad de Mintho rufiventris. En nu je het zegt het zat bijna in mijn eigen naam Als ik de naam googelt schijnt de vlieg zelfs enkele soorten rupsen te parasiteren dus ik ben helemaal happy met mijn collega vlieg 2 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts