Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Featured Replies

Geplaatst:

Grappig dat je mij een compliment geeft over de beslissing om een kasje te zetten terwijl je zelf een onwijs groot project hebt lopen met je tuin. Ziet er goed uit hoor... potentieel paradijs

• 2 weken later...
Geplaatst:
  • Auteur

komen vandaag de tomatensoortjes boven die ik afgelopen 14e maart gezaaid heb. Ze gaan voor het raam. Gelijk koeler dan maar. Wat gaan die snel.

gezaaid :

3x : Paul Robeson

3x : Bloody Butcher

3x : Red Cherry Large

3x : Yellow Pear

3x : Siberian Superior

3x : Tomaat Vitador F1

en nog wat Tagetes erecta 'Lineaus' , een oorspronkelijk soortje , hoog iel en 'wild' enkelbloemig, voor de vlinders ! Ook maar drie trouwens, ik weet niet hoe snel die dingen gaan.

Nu naar de tuin voor update-foto's.

Geplaatst:

Benieuwd naar de foto's. Wel leuk om verschillende soorten te zaaien. Ik heb me beperkt tot 1 soort kerstomaatjes dit jaar. Volgend jaar wellicht wat meer experimenteren daarmee...

Geplaatst:
  • Auteur

Klein stapje verder. Het gaat allemaal niet vanzelf. Met een week of 2 moet het werkbaar worden , dat ik aan de bedden kan beginnen enzo.

vandaag:

dscn433290131332089312.JPG

dscn433331881332089340.JPG

Geplaatst:

Dat is nog een flinke.. eehm.. zandbak?

Is vast voor een terras dat het zoveel is.

Good things come in small packages

Geplaatst:
  • Auteur

Die zandbak is niet echt een totale terras-vlakte straks ( straks ...straks ... gaat allemaal wel even duren hoor ). Op die vlakte komen onderbrekingen van 'bakken' en stroken , verhoogd. 1: droger in de winter, 2: aangepaste grondsamenstelling al naar gelang het doel : kalkrijker en/ of zuurder. Kruiden. Lavendel verzameling etc. Verder een serie tonnen met de inheemse bosbes.

vandaag en gisteren wel in de tuin gewerkt. Rechter spaanse Aak-heg een 30 cm lager. Linker is klaar. Aardbeienbedden maken. de 1e planten zitten er in.

Vanmiddag ook mijn 1e peper en aubergine planten naar een maatje groter pot omgepot. Tomaten-zaailingen gaan met een dag of 2 in een potje; zijn echte blaadjes aan het maken.

Ben tot gazon-maaier gebombardeerd op de jaarvergadering van het complex. Gisteren de 1e keer gemaaid. half uurtje werk. De man die het tot nu deed is inmiddels 83. Mijn buurman en ik nemen de taak van hem over. Nu hebben we woorden, want ik wil er een paar heesterrozen plaatsen ( wat is er tegen een bloemetje ) maar hij vind dat lastig maaien. haha.... moestuiniers... ouwe mannetjes... mannen... Maar het is fantastisch weer. Ben helemaal gekleurd.

Geplaatst:

Ja lastig maaien....maar wél minder....moet je ff anders brengen dus....stukken voor rozen/heesters "omheinen" met een randje haksel....kun je zo omheen maaien

Geplaatst:
  • Auteur

hehe... m'n 1e aardbeienplantjes toch maar gepoot vandaag. De bestrating schiet niet op, maar de potten met aardbeien liepen al aardig vol met wortels, dus vandaag m'n 1e bedje begonnen. Dit bedje 2 soortjes; ' Frau Mieze Schindler' en ' Elliany ' . Staan die maar vast.

De andere soorten kunnen nog even verder in hun pot.

ps. vandaag ook een eerste bloemetje ( geel ) in een 'mare des bois' ontwaart. Haha ! das toch wel vroeg hoor, zo vlot na die kou.

img035778491332791635.JPG

Geplaatst:

Je hebt een flink project op je schouders genomen maar wel super gaaf hoor! Ben heel benieuwd hoe het er "straks" allemaal uit komt te zien

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.