Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Zijn dit broccoli's en zouden deze later eetbaar zijn?


onnaj

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Ik heb vorige jaar een hele slechte oogst broccoli gehad en daarom besloten de broccoli maar lekker door te laten schieten voor de bijen en vlinders. 

 

Nu heb ik een tijdje geleden de moestuin zaaiklaar gemaakt, maar zag laatst al dat het leek alsof er al wat broccoli vanzelf groeide, maar nu zijn het er echt heel veel. 

 

Zou ik een deel van deze broccoli gewoon kunnen laten doorgroeien en zou deze eetbaar zijn? Heb ooit ergens gelezen dat broccoli snel kruist of zo, maar weet niet of het dan niet eetbaar is.

 

Broccoliblad zelf is normaal ook eetbaar en lekker. Kan er ook niet veel bewaren van de plantjes want heb er geen plek voor jammer genoeg.

 

Heb wat foto's bijgevoegd voor de duidelijkheid. 

 

Bedankt voor jullie reacties.

 

20210427_144305.thumb.jpg.a5cacad632f03e4076ae6189a3d58aed.jpg20210427_144321.thumb.jpg.8761116c739a1485d446be7fa722b7af.jpg20210427_144308.thumb.jpg.96b7c6325cb6e3a259fb7e3906d3e828.jpg

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als er alleen bloeiende broccoli gestaan heeft, dan is dat het. Ik zou plantjes voorzichtig uitgraven en neerzetten waar je ze hebben wil.

Als er andere bloeiende koolgewassen gestaan hebben, dan kan het iets gekruist zijn. Ook ergens zetten en afwachten wat het wordt.

 

Zien er goed, stevig uit trouwens.

aangepast door Amrutten
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon eetbaar. 

Zelf at ik vroeger wel eens bladkool dat als vanggewas na mais gezaaid wordt en in de winter dus veel op akkers staat.

In het voorjaar wordt dit soms ondergeploegd als groenbemester.

Tijdens fietstochten geen zin om boodschappen te halen even wat jonge bladkool als groente in het pannetje.

 

Jonge koolplantjes zijn prima te eten tot ze te oud en stug worden, ook bijv. het loof van radijs.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...