Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Seizoen 2012 Nicolette

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur

vandaag het pad eruit, de bovenlaag weggeschept, zand gehaald, nieuw zand op het pad en als het goed is en het ingeklonken is kunnen de tegels weer netjes terug.

• 2 weken later...
Geplaatst:
  • Auteur

Het tegelpad ligt inmiddels weer terug en is een stuk breder geworden. Vandaag zijn de mannen bezig geweest met een grote koude bak. Ben vergeten foto's te maken.

En op de andere tuin ben ik bezig geweest met de uitjes planten, uien inzaaien.

De sla die in de koudekas is gezaait komt mooi op. En zo ook de tuinbonen en dopererwten laten hun koppies zien.

Geplaatst:
  • Auteur

4245713242096486696109535558633169574526925886n61311331418133.jpg

En vandaag is de bak afgekomen. Maar geloof niet dat mijn man nog zin heeft om morgen wat op de tuin te klussen. Ach het is onze 2e tuin dus t kan nog wel even wachten. Op de andere tuin zitten de uien erin en morgen gaan we weer een aantal dingen uitplanten en voorzaaien.

Geplaatst:

Zo das een flinke bak! Jij gebruikt ook stro-bedden zo te zien.

Good things come in small packages

Geplaatst:
  • Auteur

nou voor de winter is de grond losgemaakt met grellinette en het onkruid verwijderd daar boven op is het bekalkt en stro aangebracht zodat de grond niet dicht slaat. We moeten nog verder met verhoogde bakken maken. Maar stro werkt goed als mulch

Geplaatst:

Prachtige bakken zeg! Daar ga je een hoop plezier aan beleven lijkt me!

Geplaatst:

Mooi werk Nicolette! Wat komt er in de bakken?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
  • Auteur

de warmteminners Aubergines, paprika, tomaat, komkommer, bleekselderij, ananaskers. Dan de sla, andijvie, vroege bloemkool, bietjes en bosuitjes voor een vroege oogst. later in het seizoen de wintersalades en en en nog veel meer

Geplaatst:

Ow mooi! Wat is de hoogte?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Wat een prachtige bakken Nicolette! Je zal zo'n verkering hebben

De rest ziet er ook al heerlijk klaar-om-te-ontvangen uit. Zucht. Ik put hoop uit je verhalen en je werk

Veuvecouderc

De weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/

Geplaatst:
  • Auteur

Nou de 2e tuin was erg verwaarloosd met veel heermoes en andere narigheid. Die hebben we eerst doorgewerkt met de grellinette en het ergste eruit. Flink bekalkt want daar houdt het heeremoes niet van. Verder ben ik van plan de Charles Dowding methode te gaan volgen. Het is een experimentje.

http://www.charlesdowding.co.uk/

Hij spit namelijk niet maar werkt met mulchen. Eerst gaat er een laag karton op het beteelbare stuk, daar boven op komt een ring te liggen die gevuld wordt met een fikse laag mest en daarboven op compost. Het onkruid wordt onderdrukt, het bodemleven blijft in tact en je kan vroeger beginnen met telen. Alles wat boven komt aan onkruid schoffel je weg zodra het bovenkomt. Veel onkruidzaden kunnen jaren dormant in de bodem zitten en zodra er lucht en licht bij komt gaan ze kiemen. Door niet te spitten blijven ze lekker waar ze zitten. Verder mulcht hij steeds met compost maar ook met gras en stro.

Zijn boekje the complete vegetable course legt het leuk uit en leest makkelijk door. Dus ik durf t wel aan.

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.