Borsalino Geplaatst: 14 december 2011 Geplaatst: 14 december 2011 Vandaag het startsein gegeven.Het eerste zaaisel prei is keurig in rijtjes op afstand gezaaid in 2 aardbeibakken.Ras is Striker en kan gezaaid worden vanaf half december.Per bak 5 rijtjes met elk 15 zaadjes.Heb om dit te vergemakkelijken een witte (heb ook een grijze voor lichte zaadjes!) pvc buis van 40mm doorgezaagd dat ik 2 halve cirkels heb.Daar elke 2.5cm een gaatje van 5mm.Het halve pijpje druk ik gewoon een beetje in de grond en in elk gaatje een zaadje.Wat kruimelige aarde erover en klaar is Kees of Koos ow wie dan ook Foto's zal ik er morgen van maken.
geedee Geplaatst: 14 december 2011 Geplaatst: 14 december 2011 O dat is stukken makkelijker dan steeds die plakstrippen maken met zaadjes in heb geloof ik nog zo'n buis liggen.
Koert Geplaatst: 15 december 2011 Geplaatst: 15 december 2011 Jij weet ook echt op alles iets te vinden he!!Maar wat nou als je de tel kwijt raakt??? Misschien een idee om allemaal kleine stopjes te maken met daaraan een Belgisch vlaggetje die je na het zaadje in het gaatje steekt, zodat je precies ziet waar je gebleven bent? Of gaat zelfs jou dat te ver? Even a broken clock is right twice a day
Borsalino Geplaatst: 15 december 2011 Auteur Geplaatst: 15 december 2011 Jij weet ook echt op alles iets te vinden he!!Maar wat nou als je de tel kwijt raakt??? Misschien een idee om allemaal kleine stopjes te maken met daaraan een Belgisch vlaggetje die je na het zaadje in het gaatje steekt, zodat je precies ziet waar je gebleven bent? Of gaat zelfs jou dat te ver? Nie zwanzen he Koert, of ik plant een Belgiese vlag met een boomdikke vlaggestok bij jou daar waar de zon niet schijnt ps Verander dan de 15 gaatjes in 10 als je amper tot 10 kunt tellen
Koert Geplaatst: 15 december 2011 Geplaatst: 15 december 2011 Even a broken clock is right twice a day
Borsalino Geplaatst: 15 december 2011 Auteur Geplaatst: 15 december 2011 (aangepast) Koert bedoel je zoiets?Heb er maar een Nederlandse vlag ook bijgezet om de betrekkingen (wat een woord!) tussen onze landen te verbeteren 24 maart 2012 aangepast door Gast
Koert Geplaatst: 15 december 2011 Geplaatst: 15 december 2011 Precies, handig toch ik zou er gelijk octrooi op aanvragen, of heb je bij jullie ook iets als: het beste idee van België ??? Even a broken clock is right twice a day
Jorg Geplaatst: 15 december 2011 Geplaatst: 15 december 2011 Geinig oplossing om zo de zaadjes op de juiste afstand te zaaien, je moet er maar opkomen Ga het van het weekend namaken voor het zaaien van prei in januari.
Koert Geplaatst: 15 december 2011 Geplaatst: 15 december 2011 Inclusief de vlaggetjes? Even a broken clock is right twice a day
Koert Geplaatst: 15 december 2011 Geplaatst: 15 december 2011 By the way Bor, je hebt ons Neerlands trots ondersteboven gehangen, maar dat kan je zomaar expres gedaan hebben Even a broken clock is right twice a day
Jorg Geplaatst: 15 december 2011 Geplaatst: 15 december 2011 Inclusief de vlaggetjes? Kan helaas niet zo goed binnen de lijntjes kleuren als borsalino
Bit Geplaatst: 15 december 2011 Geplaatst: 15 december 2011 Baas boven baas ... ( controllfreak boven controllfreak ) >> Op deze wijze komen zaadje nr 5 en zaadje nr 6 op de mooie afstand van 2,8 cm ten opzichte van elkaar terecht. Echter als gevolg van het inzetten van dit belse knutselwerk, komt zaadje 7 4,2 mm dichter op zaadje nr 6 terecht. Daarbij opgemerkt dat zaadje 2 en 3 het moeten stellen met 7,9mm mindere afstand. << mijn vraag is dan ook: Vanwaar deze keuze. En welke afwegingen gaan eraan vooraf tot de keuze welk zaadje het voorrecht te geven van welke afstand, dan wel de minder bedeelde te laten zijn ?? je zal maar zaadje zijn....
Borsalino Geplaatst: 15 december 2011 Auteur Geplaatst: 15 december 2011 By the way Bor, je hebt ons Neerlands trots ondersteboven gehangen, maar dat kan je zomaar expres gedaan hebben Haha toch ene slimme Ollander Duurde lang voor iemand het zag.
Borsalino Geplaatst: 15 december 2011 Auteur Geplaatst: 15 december 2011 Baas boven baas ... ( controllfreak boven controllfreak ) >> Op deze wijze komen zaadje nr 5 en zaadje nr 6 op de mooie afstand van 2,8 cm ten opzichte van elkaar terecht. Echter als gevolg van het inzetten van dit belse knutselwerk, komt zaadje 7 4,2 mm dichter op zaadje nr 6 terecht. Daarbij opgemerkt dat zaadje 2 en 3 het moeten stellen met 7,9mm mindere afstand. << mijn vraag is dan ook: Vanwaar deze keuze. En welke afwegingen gaan eraan vooraf tot de keuze welk zaadje het voorrecht te geven van welke afstand, dan wel de minder bedeelde te laten zijn ?? je zal maar zaadje zijn.... Ja tis al goed, had op moment supreme enkel een bot boortje tot mijn beschikking. Preitjes gaan er geen oorlog om voeren peins ik, of ze moeten niet passen op de dijtjes van Ria Valk ps Waar is die zeef om muggen te ziften
Borsalino Geplaatst: 15 december 2011 Auteur Geplaatst: 15 december 2011 (aangepast) Ik had nog bloemkolen in potten overgezet, daar ik deze nog niet kon uitplanten wegens nog opbouw van de glazen serre. Dacht die plant ik niet meer komt toch niks meer van in huis, ze staan in 3.5 liter potten, komen daar toch kolen in zeker.Heb ze vandaag maar vloeibare voeding gegeven. Vandaag nog 3 buiten bloemkolen geoogst er eentje van aan mijn lieftallige schoonmoeder gegeven.Heb er nog 4 staan buiten.Natuurlijk ook nog de 50 winterbloemkolen. De bloemkool in de serre, al dikke tennisbal groot. 24 maart 2012 aangepast door Gast
Bit Geplaatst: 15 december 2011 Geplaatst: 15 december 2011 muggen zift je met een zeef. Maar een goed tuinmannetje weet uit een mug een olifant te kweken .... en er ook nog op te verdienen ook. .... nee. ik zit te genieten van je vondsten en uiterst nauwkeurige aanpak. Ik pik er zeker dingetjes uit mee !mijn dank.
Borsalino Geplaatst: 17 december 2011 Auteur Geplaatst: 17 december 2011 (aangepast) Gisteren de bakken met aardbeien voor de serre naar binnen gehaald en opgekuisd.11 bakken Lambada.7 bakken Sonata. Ook 18 bakken Elvira om voor te forceren, die gaan later naar buiten. Elke aardbeirek heeft 18 bakken. Na het wegsnoeien van de oude bladeren waren mooie hartblaadjes te zien met een dik rhizoom, enkele met 2 neuzen.De Lambada hebben de dikste rhizomen.De Sonata had al winterbloemen die weggesnoeid zijn. 24 maart 2012 aangepast door Gast
Borsalino Geplaatst: 17 december 2011 Auteur Geplaatst: 17 december 2011 (aangepast) Zo staan de aardbeien in bakken ervoor.Lekker naar de kapper geweest. 24 maart 2012 aangepast door Gast
Borsalino Geplaatst: 21 december 2011 Auteur Geplaatst: 21 december 2011 (aangepast) Vandaag was droog weer voorspeld dus aan de slag met de buitenwerken. De palen van mijn afdak-pergola-carport of hoe noem je zoiets verplaatst.Ze kwamen niet overeen met de palen van de aardbeirekken, en alles moet mooi op 1 lijn komen. Dan maar al 2 aardbeirekken geplaatst, voor de resterende 4 moet ik nog hout voor bijhalen. 24 maart 2012 aangepast door Gast
Thessa Geplaatst: 21 december 2011 Geplaatst: 21 december 2011 wouw !! klasse hoor !! kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl
jeanne-heijmans Geplaatst: 21 december 2011 Geplaatst: 21 december 2011 Zo hoeveel grond heb jij niet zeg? en alles zo keurig. petje af.
Borsalino Geplaatst: 22 december 2011 Auteur Geplaatst: 22 december 2011 Zo hoeveel grond heb jij niet zeg? en alles zo keurig. petje af. 511 m² alles bijeengerekend, serre-afdak-waterbakken zonder de grote wegen.
Simone Geplaatst: 22 december 2011 Geplaatst: 22 december 2011 zo dat is wel een heel mooi bouwsel en ook nog van hardhout Daar ga zeker vele jaren plezier van hebben. Ben je van plan om nog meer van zulke mooie bouwwerken te maken.Dan kunnen we zeker nog leuke ideeën bij je op doen Gisteren werd er paniek gezaaid, vandaag stond het al een meter hoog.
Nicolette Geplaatst: 22 december 2011 Geplaatst: 22 december 2011 Wow Borselino je pakt t groots aan zeg
Bit Geplaatst: 22 december 2011 Geplaatst: 22 december 2011 ik bekijk en volg het ook allemaal hoor. Indrukwekkend inderdaad. Zou hier alleen echt niet weten wat ik met zoveel aardbeien aanmoest. Maar de aanpak bevalt me wel.
Aanbevolen berichten