Geplaatst: 17 december 201113 j Kippen zijn echt heel erg leuk. hier in nederland hadden we ook 3 kipjes(hier hebben we maar een klein tuintje).Maar in maart krijg ik in Hongarije 20 kuikens, leg kipjes. In Hongarije hebben ze bij ons in de buurt geen 'leuke' kippen, alleen maar functionele kippen,wat niet zo gek is,want die mensen hebben niet veel geld, dus het gaat vooral om de eieren en het vlees. Nu hebben we dus een broedmachine gekocht en nemen een paar broed-eitjes mee van een Brahma kipje en dan hopen we dus een leuk mengsel daar te krijgen.We hebben pas de stal opgeknapt:En een begin met een kippenhok gemaakt,in de stal: Er komen ook lammetjes in het voorjaar,waar ik me helemaal op verheug!Daar zal ik jullie hulp goed bij kunnen gebruiken,hoewel we ter plaatse ook wel hulp hebben,maar dit forum is natuurlijk heel erg leuk om in te lezen en ervaringen uit te wisselen. Dus vanaf januari ga ik jullie op de hoogte houden van het dierengebeuren bij ons.... Hongaarse groeten van Linda
Geplaatst: 17 december 201113 j Mooie stal! Leuk, al die jonge dieren die op de planning staan. Waar gaan jullie de kippen en schapen voor houden? Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 17 december 201113 j Auteur kippen voor de eitjes, de haantjes worden geslacht op eentje na.Lammetjes voor de wol en de slacht.Verder hebben we ook twee ganzen en vier honden voor de bewaking.(niet dat dat nodig is hoor ) Hongaarse groeten van Linda
Geplaatst: 17 december 201113 j Wat voor een ganzen heb je? Hier lopen er ook 4, en ik kan me geen beter bewakingssysteem indenken. (4 ganzen buiten, en dan nog eens 3 honden binnen). En wat voor een schapen worden het? Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 17 december 201113 j Auteur Nou,voor de bewaking heb ik meer aan twee ganzen dan aan die 4 honden In het voorjaar willen we er nog twee bijhebben. Hongaarse groeten van Linda
Geplaatst: 17 december 201113 j Auteur oh,ik heb geen idee,wat betreft die schapen, er zit een boer verderop die lammetjes krijgt,daar wil ik er twee van, de twee andere schapen zijn van iemand anders die geen ruimte genoeg heeft voor ze,dus komen ze gezellig bij ons. Hongaarse groeten van Linda
Geplaatst: 17 december 201113 j Wauw wat een super toffe stal! En leuk die dieren straks, ben benieuwd naar verhalen en foto's! Moet je als (fok-) haan niet een dier uit een andere ouderlijn hebben of maakt dat bij kippen niet zoveel uit? ★*˚°。°*。°*。★*˚°。°*。°˚°★*˚°。°*。°*★*˚°。°*。°*★
Geplaatst: 17 december 201113 j Auteur nou,als ik zie hoe dat bij ons gaat in hongarije,daar loopt alles door elkaar.Ik ga ook brahma's meenemen uit nederland, broedeitjes en die ga ik onder de machine uitbroeden en daar wil ik dan een haantje van houden.kan bijna niet wachten..... Hongaarse groeten van Linda
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.