alaindeclippel Posted December 18, 2011 Share Posted December 18, 2011 Wanneer een perceel met bijvoorbeeld radijs of andere groenten na oogst vrij komt, mag ik dan nogmaals de zelfde groente planten of hangt dit af van de groente? Mag ik een andere groente planten? Graag antwoord daar ik mijn verdeling van mijn perceel aan het voorbereiden ben... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jooze Posted December 18, 2011 Share Posted December 18, 2011 Je kan hem na de oogst zo wie zo weer vol planten. In sommige gevallen (bij planten die veel voeding uit de grond gebruiken, of als je dezelfde planten neer zet). Kan het handig zijn om wat extra te bemesten tussendoor.Wat belangrijk is bij het kiezen wat je erop gaat zetten is hoe je je tuin indeelt. Als je elk jaar de vakken opschuift (zie ook onderwerpen over wisselteelt) zal het voorkomen dat je van het zelfde soort weer iets op het zelfde plekje zet. Anders is dat zeker niet aan te raden. Je hebt eventueel ongedierte en ziektes al een soort van aangetrokken. Als je dezelfde planten erop zet is de kans groot dat die ziektes die lekker goed kunnen ontwikkelen. Maar nog maals zoek vooral op wisselteelt op het forum (rechts boven) dan vind je denk ik al je antwoorden. Quote Jooze Ik hou een blog bij zie; http://www.mijnmooiemoestuin.blogspot.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
wouttie75 Posted December 18, 2011 Share Posted December 18, 2011 radijs hoort bij de koolgewassen en heeft een wisselteelt van 4 jaar op klei en 6 jaar op zand (volgens handboek tuinieren van Velt) googel maar eens op vruchtwisseling of wisselteelt ! Quote People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts