Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb vanavond plantgaten geschept voor mijn tomatenplanten omdat ik dat ergens had gelezen, nu ging ik zonet op het www opzoek wat ik er het best bij kan doen als voeding  , maar hoe langer je zoekt hoe meer je tegenkomt, dus vandaar mijn vraag , waar hebben jullie de beste ervaring mee ?

Geplaatst:

Ik tuinier op een dikke laag champost, ik heb dus niets toegevoegd. Ik lees goede verhalen over koemestkorrels en zeewierkalk. Tomaten hebben behoefte aan stikstof en kalium, stikstof voor de bladgroei en kalium voor de vruchten. Als je daar rekening mee houdt met wat je geeft dan moet het goed komen. Ik heb vorig jaar bananenschillen (kalium) gepureerd met water en door de grond gemengd halverwege het seizoen. Dat werkte goed. Ook hoor ik dat men vaak wat kalk geeft om neusrot te voorkomen, maar dat zou ik laten afhangen van je grond. 

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...