Day Geplaatst: 3 juni 2021 Geplaatst: 3 juni 2021 Een van jullie ervaring met uitroeien van bamboe? Ik plantte 15 jaar geleden een stek Inmiddels heb ik een pol van 2 bij 2 meter een kleine 3 meter hoog. Ergens ben ik er ook wel blij mee, want het geeft prachtige plant steunen en hij zit vol met vogels en hij is in de winter groen. Tot nu toe dacht ik ach het valt allemaal wel mee... hij staat in een hoekje vain het gras en wat opkomt maai ik wel af met grasmaaien... de andere kant is kanaal.... ahum dat was natuurlijk wel wat blond... ik zie nu 6 meter verder in mijn border ineens meerdere plukken bamboe ookomen... wat is wijsheid? bloeit bamboe eens in de zoveel jaar en sterft ie dat toch wel af? Heb ik straks 1500 vierkante meter bamboe? Ik heb geprobeerd met de schep, maar de lijkt lijkt wel massief hout tot zo een 40 cm diep en ook er een brok afzagen was niet te doen... ik ben vast niet de eerste die ondanks alle waarschuwingen toch bamboe plantte.... dus weet JIJ de tip ik hoor hem graag. Quote
fre3ke Geplaatst: 3 juni 2021 Geplaatst: 3 juni 2021 Van dat speciale bamboe plastic ingraven op ongeveer 50 cm van de huidige pol. Helemaal rondom. Eerst alle uitlopers helemaal uitgraven, dus de hele wortel tot aan de moederplant, met alle zijvertakkingen. Mijn moeder had bamboe, in de jaren 80. Zelfs Roundup werkte niet, het is er uiteindelijk rond 2005 uitgefreesd toen de hele voortuin was overgenomen en de buren boos werden over uitlopers. Quote
rorror Geplaatst: 3 juni 2021 Geplaatst: 3 juni 2021 4 uren geleden, Day zei: ik zie nu 6 meter verder in mijn border ineens meerdere plukken bamboe ookomen... Is die border aangrenzend bij je buren? Je kan er vanuit gaan, dat er minimaal 6meter lange wortels onder de grond zitten. Je zei zelf al, dat het afhakken van de wortels van 15jaar oud bijna niet lukt. Onder het gazon zal de wortel ook minimaal wel een 1 of 2cm dik zijn. Een heel karwij wat @fre3ke zegt. Heb je foto's? Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Day Geplaatst: 9 juni 2021 Auteur Geplaatst: 9 juni 2021 Ik heb twee dagen gekniot en nu is alles eraf uren staan te hakselen, man wat is dat taai. Wel vreemd hakselspul heel glad en messcherp ik heb nu een waar glibberpad..... eigenlijk nog nooit gehoord bamboe snippers ... wel cacao ed.... misschien gat in de markt🤣 De onvriendelijke ( sproei zéér gericht en zo min mogelijk) variant gekozen... Ik las ergens op een Belgisch forum dat ik de spray manier een keer of 6 moet herhalen , maar dat het lukt. Uitgraven is gewoon geen doen ... De nieuwe punten in het gras spuit in ook met gekleurde verf zodat ik weet dat die behandeld zijn... kunnen ze net een dag of 3 intrekken oor ze weer gemaaid worden.. geen idee of dat genoeg is.....klein flesje op de kop voor heel gericht behandelen. ik houd jullie op de hoogte voor als nog eens iemand het probleem oploopt 3 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.