Ga naar inhoud

Forum update December 2011

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Zoals jullie zien gisteren en vandaag wat aanpassingen gedaan aan het forum:

Kleine aanpassingen layout

Er waren bij de vorige update nog wat kleine technische dingen blijven liggen. Alsnog doorgevoerd. Dit is o.a. zichtbaar op de homepagina/index waar je nu de titel van het laatste bericht ziet staan.

Op aanvraag van geedee:

Toon nieuwe berichten en Toon actieve onderwerpen nu ook boven elk bericht geplaatst om sneller te kunnen navigeren over het forum.

Op aanvraag van manolito:

Tapatalk (mobiele toepassing > zie je app-store) geïnstalleerd. Even kijken hoe dat draait. Ik krijg zelf af en toe nog een vervelende pop-up met de vraag of ik zelf tapatalk wil instaleren in mijn browser > dat moet ik nog weg zien te krijgen.

Op aanvraag van velen:

De afbeelding upload methode aangepast. Als je nu op voeg afbeelding toe aan bericht klikt wordt de foto geplaatst waar de cursor staat (knipperende | ) en niet meer helemaal onderaan het bericht. Verder heb ik de oorzaak niet kunnen vinden waarom sommige mensen problemen ondervinden met uploaden in Internet Explorer en Linux ondanks dat de foto's kleiner zijn dan 2mb.

Leden waar het uploaden niet werkt of die foto's groter dan 2 mb willen uploaden raad ik aan om voorlopig gebruik te maken van externe upload websites als http://www.photobucket.com en http://www.imageshack.com.

Ik ga in ieder geval kijken of er nog andere mogelijkheden zijn of dat ik het limiet naar 5 mb per foto moet zetten (de hoofdoorzaak dat het uploaden mislukt: 1 foto groter dan 2mb in de upload lijst).

Technisch

Links binnen het forum openen niet meer in een nieuw tabblad omdat dit niet volgens de internet standaard is. Externe links openen nog wel in een nieuw venster/scherm.

Verder nog wat kleine wijzigingen om de leesbaarheid en vindbaarheid van berichten te verbeteren. Onder andere een nieuwe rss feed en sitemap (moeten nog verder verwerkt worden in het forum, dus nog niet zichtbaar).

What’s next?

Foutmeldingen, tips en verbeteringen zijn altijd welkom.

Geplaatst:

kwam toevallig langs dit topic. had de tapatalk popup ook al gezien maar kan met tapatalk niet op het forum komen nog.

Maybe Slowpoke is pretty slow downstairs in the feet, but he's pretty fast upstairs in the cabeza.

Geplaatst:

Zal (over)morgen de installatie nogmaals nalopen, in het gebruikerspaneel van tapatalk werd aangegeven dat hij kon connecten. Daarna heb ik wat andere aanpassingen gedaan aan het forum, mogelijk is er dan daar iets fout gegaan.

Geplaatst:

als ik in die 'popup' klik en via daar de tapatalk notifier installeer (google chrome) en ik log in in dit forum dan krijg ik wel een hokje, maar die lijkt verder leeg te zijn, waar bij andere forums een foto staat en een naam van het forum is die bij dit forum helemaal leeg zeg maar.

Maybe Slowpoke is pretty slow downstairs in the feet, but he's pretty fast upstairs in the cabeza.

Geplaatst:

Hij doet het helemaal geweldig! Super! Plaats dit bericht via de app

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...