Jump to content

wilde knoflook en bieslook

wilma

Recommended Posts

Hallo mensen, een klein vraagje . In mijn tuin staat steeds wilde knoflook wat waarschijnlijk aangewaaid is . Op de paden of concurerend met andere planten. Om het gunstig te kunnen gebruiken wilde ik het in mijn aardbeibed gedoogen maar is dat wel goed aangezien ik ook sla, en sjalot als tussenteeld wil gebruiken.

In dat aardbeibed komt ook veelvuldig zaaisels van bieslook op. schoffel dat ook steeds weg. Ik wilde er ook een paar afrikanen omheen zetten. Doe ik daar wel goed aan? Wordt het zo geen rommeltje?

groetjes Wilma

Bedoel je met wilde knoflook Allium vineale?

Persoonlijk zou ik deze wegwieden. Ze vermenigvuldigt zich wel erg sterk. Betreft het 'echte' knoflook dan wiedde ik haar ook weg. Tussen de aardbeien geen gegraaf.

Een (anti-nematoden) afrikaan kan nooit kwaad.

Aardbeitjes schijnen het heel goed te doen als er knoflook tussen geplant is!

Ook ui vinden ze gezellig

Ik weet alleen niet of dit ook voor wilde knoflook geldt eigenlijk.

Afrikaantjes zijn altijd wel leuk vind ik persoonlijk.

Of het een rommeltje wordt? Dat ligt er helemaal aan wat jezelf als rommel ervaart natuurlijk! De een houdt van verschillende dingen bij elkaar en door elkaar, de ander wilt alles strak en per soort hebben.

Als het in jouw ogen te rommelig wordt kan je er natuurlijk altijd nog een kleine opruiming houden?

Succes!

Menph, ik weet niet welk soort knoflook het is, maar het groeit in zeeland langs de dijken. Ooit eens een handvol wilde bloemen geplukt zonder te weten wat het was, waarschijnlijk ook iets van die in het wild groeiende knoflook meegepakt.Het groeit als 1 sprietige stengel op en als je het er uit wil halen kost het de grootste moeite. het riekt ook erg als je het aan de handen hebt, en daarna in de ogen wrijven moet je echt laten want dan huil je een week lang. vandaar dat ik het alleen maar weg schoffel.

Dan maar alleen bieslook en afrikaan gebruiken om de boel een beetje op te vrolijken want de aarbeien staan langs een breed pad waar ik voortdurend langs moet om bij de compost bak te komen.

In elk geval bedankt voor jullie reacties.vr gr Wilma