Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi iedereen,

Ik heb 2 bedden met rode kool hier staan. Vorig jaar deden ze het super goed, maar dit jaar vind ik ze er niet zo goed uit zien. Ik heb het idee dat ze ergens tekort aan hebben, maar weet niet wat. 

Kan iemand helpen?   

Alvast bedankt! 

Groetjes, Lisa

16245206775622860349459387556020.jpg

16245207234881460283122427382252.jpg

Geplaatst: (aangepast)
13 uren geleden, De Bloeierij zei:

Bedankt voor de tip! Ik heb wormenthee staan, weet je of hier ook een hoog stikstof gehalte in zit en of dit slim is om te gebruiken?

Groetjes!

ik weet t niet, lijkt wel goede voeding maar je wilt nu snelle voeding om te zien of het idd stikstoftekort is

ik zou toch een snelle bladbemesting proberen onder aan deze bladzijde en een  leestip

aangepast door RobO
Geplaatst:

Vaak is het niet magnesium:

Magnesiumgebrek wordt erger door:

- Bodem met te hoog kalium gehalte.

- Koude, natte periodes.  (Als de temperatuur hoger word en de bodem meer uitdroogd, lost dit probleem zich zelf op.)

- Zandgronden. 

- Te zure grond.

Zoals RobO zegt, eventueel voor magnesium bladvoeding gebruiken: Want strooi je te veel magnesium in het rond, kan dat ervoor zorgen dat andere voedingsstoffen niet meer opgenomen kunnen worden.

Heb je al getest of het met wat extra stikstof opknapt? Want dan zou je binnen een paar dagen al resultaat gehad kunnen hebben.

Heb je geen stikstof. even een plasje(als je geen medicatie slikt) rond de rode kool doen lol.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...