Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

rode hinnomaki kruisbes deze mag je mij wel doen . Ik kan je wel een stek doen van de Laurier.Of hij aan slaat weet ik niet.maar zal er van maken.Wat moet je fotootje voor stellen?? Het intergeerd me wat het is,mooie rode kleur.

http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Thea een rode Hinnomaki is voor jou . Is het nog gelukt met het stekje van de zwarte framboos? Laurier als het lukt graag..ik ga hier ook nog wel rond vragen..

Bedoel je mijn avatar? Herken je hem niet..jammer. Het is de hand van de stiefmoeder van Sneeuwwitje..met appel

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
nou mocht je nog maaskeien of stenen zoeken, daar komen we hier in om...

Hier is daar animo voor

Al heb ik weinig te bieden om eerlijk te zijn.

Is het gebruikelijk dat prei lang nodig heeft om boven de grond te piepen? Ik heb ze zowel in potgrond als in de volle grond gezaaid, maar ik kan ze wel uit de grond kijken. Komt maar niet op

Good things come in small packages

Geplaatst:
Ze piepen nu bij mij uit de grond ,2 weken geleden gezaaid.

Heb net gekeken, 15 dagen geleden gezaaid. Hier piept niets de grond uit, ja onkruid en gras En een vogel die in een potje heeft staan roeren

Ik wacht tot zondag en dan zaai ik maar opnieuw.

Good things come in small packages

Geplaatst:

Oh, ik heb nog wat te bieden: wormen! Heul veul wormen in mijn compost.

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Geplaatst:

ruilen voor citroenmelisse een paar wormpjes?

ik heb gezaaid, maar dat wat dood leek leefde stiekem nog, dus ik heb meer dan genoeg...

@ helly, ik neem stenen voor je mee...

Geplaatst:

Ja ik had bessen, maar ik durfde ze niet te eten. De struik had ik nl uit de botanische tuin in Nederland, en daar konden ze me niet verzekeren dat het de juiste, dus eetbare, Chinese boksdoorn alias gojibes was. Dus heb ik van de winter stekken geregeld bij een Fransman hier die de struik een paar jaar gelede gecertificeerd heeft gekocht bij een kweker. Zo ben ik nu verzekerd van de juiste Goji!

Hij had een tak voor me meegenomen, die heb ik in 10 stukjes geknipt..en nu heb ik dus 7 gojibesplantjes..beetje veel voor mij alleen

Van internet:

De violette, paarse en soms witte trompetvormige bloemen zijn vijftallig en verschijnen van mei tot oktober (vorst).

Er zijn smalbladige en breedbladige typen. De breedbladige typen zouden het snelste bloemen en bessen geven.Goji-zaailingen geven pas na 2-3 jaar bessen, terwijl gestekte planten na 2 jaar al wat bessen kunnen geven...dat zou betekenen dat het wat langer duurt dan bij een bessenstruik. Geduld dus.

Ik heb geen idee of ik breed of smalbladig heb..en jij?

Geplaatst:

al mijn laurierstekken zijn doodgevroren(zelfs in de serre!)

en ik twijfel over het leven van mijn laurierboom....hij ziet er beroerd uit...

ik heb een ander toortsje Jet, een witte wilde, ben even de naam kwijt.

wil jij ze?

Geplaatst:
@appelvrouw, heb je de rabarber nog in de aanbieding? Ik krijg er wrs al eentje, maar ik wil er best nog eentje

Ja ik heb nog een rabarber. Verder staat op mijn lijstje voor jou twee soorten munt ( glad en bergamot, de gladde valt af.. bevroren), een koningskaars en een bronzen venkel.

Geplaatst:

Mijn meloenpeer stekken hebben het begeven.

Als er iemand stekken meeneemt naar moestuindag, houd ik me aanbevolen.

ook willen die amandelpitten maar niet kiemen in de koelkast....

Ik heb dezelfde als Persica, maar ander zand, andere koelkast, hard water??? ze doen in elk geval niks....dus als er iemand gekiemde pitten heeft, wil ik stap 1 wel overslaan

Geplaatst:

Ik hou me aanbevolen voor stekjes van Marokkaanse munt, chocolade munt, appelmunt, abrikoosmunt, kruizemunt, pepermunt..

Nog steeds in de aanbieding: paarse morgenster, teunisbloem, één lavas(je), gojibes stekjes en japanse wijnbes(beide geworteld)...

Geplaatst:

Klimmende spinazie....zaadjes of een stekje.....lijkt me ook erg leuk....dus wie er overheeft....zeg maar wat je ruilen wil

Geplaatst:

ik ga nog proberen meloenpeer te stekken Geedee...ik neem ook wat voor jootje en Jorieke mee als het lukt dus...

Jet, ik heb zeker appelmunt, chocolademunt geloof ik ook,

kruizemunt, pepermunt..geloof ik ook nog, ik neem van alles wel wat mee....ook de witte toortsjes gaan mee, ze zijn erg leuk vind ik zelf...

ik ben zeker geinteresseerd in de Gojibes en japanse wijnbes...

Jorieke, is dat de laurier die jij vorig jaar(of was het daarvoor) van mij gehad hebt?

en nee, ik hoef niet zo nodig stekken, ik heb onderaan mijn boom verse takken ontdekt dus er zit nog leven in.....desnoods stek ik die takken

mijn zeekool kiemt goed...ik heb vast en zeker teveel, iemand interesse?

ik ga ook nog dropplant, kerrieplant, nieuw zeelandse spinazie, chrysantho, ijskruid, Purple Tomatillo, Physalis, cosmea en karmozijnbes zaaien, kan ik iemand daarmee blij maken? dan zaai ik wat meer

verder heb ik nog heelblaadjes(plantjes) in de aanbieding....

• Nieuwe aanmaken...