Marcoach Posted August 14, 2021 Share Posted August 14, 2021 Ik heb 2 sierappelbomen in mijn tuin. 1 heb ik gesnoeid en is mooi vol in blad en de andere niet gesnoeid maar die is dit jaar ook kaal in het blad en viel al vroeg uit. Enig idee wat de oorzaak kan zijn. Ze zijn even oud Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geert h Posted August 14, 2021 Share Posted August 14, 2021 Ik ben geen appelboomkenner, maar weet dat detailfoto's van bladeren die slecht zijn en nog aan de boom hangen veel kunnen zeggen. Wanneer je verder ongewone plekken op de stam of takken ziet zijn detailfoto's daarvan ook erg fijn om meer over het probleem te weten te komen. En weet je toevallig wat de hoogte van de grondwaterstand is nu, en in de winter? Appelbomen houden namelijk niet van te lange, natte periodes en het is een erg nat jaar geweest. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcoach Posted August 14, 2021 Author Share Posted August 14, 2021 Hier wat foto's. Van de goede en slechte boom Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcoach Posted August 14, 2021 Author Share Posted August 14, 2021 Bomen staan vlak bij elkaar dus grondwaterprobleem lijkt me stug Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts