Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Er lagen allemaal zakjes losse zaden in, oa tomaat, aubergine en de broedbolletjes. Misschien zaten de grotere ziplocks niet goed dicht waardoor de soorten eruit zijn gegaan?
Geen idee… maar het was een rommeltje.

Geplaatst:

@acpronk en @Lsjr33 Ik lees in een ander topic dat ik juist achter twee fanatieke vijgenverzamelaars zit. Toevallig geen stukje snoeihout over van een vijg om te stekken (wil er gerust voor betalen)? De stek zal eerste jaar in de serre mogen staan.
Ik heb nu 2 Brown Turkey's staan en 1 Bornholm Diamond  (aangezien de Goutte d'or niet meer beschikbaar was in de winkel), enkel de Brown Turkey heb ik al geproefd maar aangezien ze zeggen dat er 5 verschillende soorten van smaken van vijgen bestaan, wil ik graag ook nog een ander ras zetten.

Geplaatst:

Helaas ben ik net dit jaar begonnen met wat planten en veel stekken.
Deze maand gaan @Lsjr33 en ik wel weer inkopen, wellicht kunnen we wat voor jou bijkopen?
We gaan binnenkort bij Nikki (Italië) en Jesus (Spanje) bestellen, en ene Tobi uit Duitsland had ook een hele mooie collectie samengesteld. @Lsjr33 heeft deze waarschijnlijk net voor mijn neus weggekaapt, maar Tobi zou waarschijnlijk nog meer knippen.

• Like 1
Geplaatst:
1 hour ago, simonvb said:

@acpronk en @Lsjr33 Ik lees in een ander topic dat ik juist achter twee fanatieke vijgenverzamelaars zit. Toevallig geen stukje snoeihout over van een vijg om te stekken (wil er gerust voor betalen)? De stek zal eerste jaar in de serre mogen staan.
Ik heb nu 2 Brown Turkey's staan en 1 Bornholm Diamond  (aangezien de Goutte d'or niet meer beschikbaar was in de winkel), enkel de Brown Turkey heb ik al geproefd maar aangezien ze zeggen dat er 5 verschillende soorten van smaken van vijgen bestaan, wil ik graag ook nog een ander ras zetten.

Ik heb vijgensoorten genoeg, maar heb geen stekken in de doos gedaan. Was bang dat ze anders te lang in de doos zouden zitten en dan gaan schimmelen.

Tobi (Tobis Feigenfreund / Tobias Kabel) is een goed adres. Op Facebook zit hij ook en daar heb je een Duitstalige vijgenverkoopbeurs. Daar kun je ook voor weinig mooie soorten vinden.

• Like 1
Geplaatst:

@simonvb ik zit ook nog in de stek / kleine planten fase. Dus kan je dit jaar nog niets bieden, hopelijk volgend seizoen wel! Maar zoals @acpronk zegt gaan we nog twee bestellingen plaatsen, dus we kunnen zeker voor je meebestellen en het doorsturen als het in Nederland aankomt 😀

Geplaatst:

Bedankt voor het aanbod, maar zoveel heb ik nog niet opgezocht over de rassen van vijgen.  Mijn vriendin vindt nu al dat ik te veel planten bestel en zet in de tuin🤔.  Dacht via de zadendoos te zeggen: deze vijgenstek kon ik nu toch moeilijk laten zitten. 😄

• Like 4
Geplaatst: (aangepast)
3 hours ago, simonvb said:

Bedankt voor het aanbod, maar zoveel heb ik nog niet opgezocht over de rassen van vijgen.  Mijn vriendin vindt nu al dat ik te veel planten bestel en zet in de tuin🤔.  Dacht via de zadendoos te zeggen: deze vijgenstek kon ik nu toch moeilijk laten zitten. 😄

Ja, dat herken ik ook. Mijn antwoord is heel simpel en werkt altijd:

23.thumb.jpg.6cf309be75ca7355483e83af7cf62c0d.jpg

Edit: toevoeging

@simonvb mocht je volgend seizoen weer met de biozadendoos meedoen, dan kan ik je ook bovenaan de lijst zetten. Dan doe ik er een aantal vijgenstekken bij. Of als iemand anders net stekken heeft van de soort die jij zoekt, kan ik je ook na die persoon op de lijst zetten.

aangepast door Flup
  • Like 3
1 hour ago, Flup said:

Dan doe ik er een aantal vijgenstekken bij.

Ik vind dit allemaal best lief bedoeld, maar mensen: het opsturen van wat vijgenstekken kan per briefpost en kost minder dan 5 euro. Is dit niet een boel gedoe/geregel voor zo weinig verzendkosten en kan dat niet 1 op 1 apart van de doos geregeld worden? 

aangepast door mdubbelm
  • Like 2
Geplaatst:

Ja hoor, de zadendoos is gisteren aangekomen! Gelukkig in het weekend, dan heb ik wat meer tijd.

@Liekie; het duurt niet lang meer.

Ik ben ook wel in voor vijgenstekken, maar dan graag in het topic ruilen en verkopen. Dit is wel erg onoverzichtelijk zo...

• Like 3
Geplaatst:
15 hours ago, mdubbelm said:

Ik vind dit allemaal best lief bedoeld, maar mensen: het opsturen van wat vijgenstekken kan per briefpost en kost minder dan 5 euro. Is dit niet een boel gedoe/geregel voor zo weinig verzendkosten en kan dat niet 1 op 1 apart van de doos geregeld worden? 

Is ook omslachtiger, heb je gelijk in. Al is het voor mij een kleine moeite om stekken in de doos te doen. Nu zijn de vijgen in winterrust en wortelen stekken minder snel (is mijn ervaring), dan als je ze eerder snoeit. Vandaar. Maar als iemand nu vijgenstekken zoekt, kan die ook een apart topic openen. Ik kijk dan nog wel van welke soorten ik wat kan snoeien.

Geplaatst:
10 hours ago, tielse flipje said:

Ja hoor, de zadendoos is gisteren aangekomen! Gelukkig in het weekend, dan heb ik wat meer tijd.

@Liekie; het duurt niet lang meer.

Nu ben ik inderdaad wel super ongeduldig, maar neem vooral je tijd hoor! Het is gewoon zo'n leuk iets om naar uit te kijken 😀

Geplaatst:

De doos is gisteren bij mij in perfecte staat aangekomen! Wat zit er onwijs veel in! Ik ga dadelijk eens een kopje thee en Google erbij pakken. Ik hoop hem morgen of zaterdag weer door te kunnen sturen!

• Like 4

Als het hetzelfde zakje is als voorheen, dan niet. Anders denk ik toch wel. Ik heb dit jaar geen hyssop toegevoegd.

aangepast door Flup

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...