Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Ganzenvraagje


boerinnetje

Aanbevolen berichten

als het gewoon boeren ganzen zijn zijn de eieren meestal wel bevrucht is mijn ervaring

 

alleen ganzen moeten in het water kunnen paren dat geeft een betere bevruchting

je kunt altijd 5 eieren laten bebroeden de rest wegnemen steeds

 

 

de grauwe ganzen wat wij nu hebben zijn pas het 3de levensjaar vruchtbaar en gaan dan ook pas leggen

Link naar reactie
Delen op andere sites

er zijn nu vier eieren,ze legt niet iedere dag een ei dus.

Maar ze gaat niet broeden,ik wacht het maar even af,het zou wel leuk zijn.

 

broeden gaat ze pas als het legsel compleet is .( laat niet te veel eieren in het nest liggen

maar je merk het wel als ze gaat broeden ze trekt dan haar borst veertje uit en bekleed daar het nest mee zo dat de eieren lekker warm liggen als zij er van afgaat

Link naar reactie
Delen op andere sites

er zijn nu vier eieren,ze legt niet iedere dag een ei dus.

Maar ze gaat niet broeden,ik wacht het maar even af,het zou wel leuk zijn.

 

broeden gaat ze pas als het legsel compleet is .( laat niet te veel eieren in het nest liggen

maar je merk het wel als ze gaat broeden ze trekt dan haar borst veertje uit en bekleed daar het nest mee zo dat de eieren lekker warm liggen als zij er van afgaat

 

Ik had wel gelezen dat je niet teveel eieren in het nest moest laten,maat dat van die veertjes wist ik niet,dank voor de tip.zal er op letten.

Hongaarse groeten van Linda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zitten de ganzen 's nachts in de stal omdat er roofdieren zijn? Die van ons gaan nog niet eens vrijwillig in de hokje of onder een afdakje.

 

daar zou ik ook op letten vooral als ze nu aan het broeden geslagen is .

dat er geen roofdieren bij kunnen .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier zijn geen roofdieren, maar misschien bij Boerinnetje wel.

 

ja ik woon in een woonwijk en hier lopen ook gewoon de vossen snachts over de straat en stoep zelf de marters lopen hier rond

er heeft al een vos in onze voortuin gezeten .was wel een mooi gezicht .die vossen weten zich wel goed aan te passen

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier sluit ik ook alles binnen

eenden en ganzen zitten in de afgesloten buiten ren savonds kippen gaan ook achter de gesloten deur

 

en een broeiende gans is een makkelijke prooi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zitten de ganzen 's nachts in de stal omdat er roofdieren zijn? Die van ons gaan nog niet eens vrijwillig in de hokje of onder een afdakje.

Ja,vanaf het begin gedaan,inderdaad vanwege de roofdieren snachts. Ze gaan er uit zichzelf in als het donker wordt,ik hoef alleen het deurtje dicht te doen.

Hongaarse groeten van Linda

Link naar reactie
Delen op andere sites

helaas,ik was te snel, mijn gansje is van het nest afgegaan en loopt weer lekker te wandelen op het land.....misschien nog even iets meer geduld hebben dus....

 

als er veren in het nest liggen is ze aan het broeden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is ook wel vroeg voor broeden. Volgens mij leggen ze eerst wat eieren die ze toch niet van plan zijn om uit te broeden.

 

daar zeg je zo wat ... aan het weer lijkt het wel of het begin maart is ....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...