Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
JAA IJS!!!...Goed idee

Yo. Jouw kaasje lijkt me ook wel leuk..als de ventjes weg zijn ga ik dat proberen.(zonder koriander) Een Kefir Shake kan ook natuurlijk..

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:
Pasteuriseren inderdaad.Op wikipedia noemen ze 72 graden als temperatuur. Steriliseren is nog heter volgens mij. 120 graden?

Steriliseren is toch niet tot 120 graden? Ik moet het even opzoeken..

Dit zijn mijn (voor de laatste keer schoongespoelde kefirtjes ( net hersentjes vind ik)

img612117991338317234.JPG

Geplaatst:

Kan en mag je heel veel van die snotjes in een glas melk doen dat het lekker dikke yogurt wordt ?

Of werkt het niet zo, hoe meer snotjes hoe dikker de melk gaat worden ?

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:

@Geedee:

dat kaasje ziet er goed uit !

hoe lang heb je de kefir dan in de melk gelaten ?

en hoe was de verhouding dan ?

wat een vragen he maar dit wil ik ook

ik heb hem nu 24 uur staan en net geproefd is eigenlijk heel zacht van smaak en net karnemelk

pfffttt.....gelukkig ik had er weer eens weinig vertrouwen in

ik heb donderdag een verjaardag lijkt me wel lachen om het voor de visite neer te zetten en niets te zeggen.....anders proberen ze het toch niet

kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl

Geplaatst:
Dat zou toch echt wel nu moeten zijn De stam was echt groen...als hij t niet gaat doen zoek ik een nieuwe boom voor je in het bos en dan kom ik hem persoonlijk brengen( ik zeg niet wanneer )

vandaag nog niets te vinden aan die boom van je

kom maar langs

Geplaatst:

@Thessa:

Hij moet na 2 dagen kefir in de melk...wél door een theedoek(zonder de snotjes dan die zijn er vooraf uitgezeefd) een nacht uitlekken...en dan houd je dat goedje in dat glazen theekopje over(van mn foto)

De verhouding weet ik niet....7 dagen oude snotjes van bij jorieke in 200 ml ongeveer halfvolle melk en dat 2 dagen......sorry...ik doe echt maar wat.....en eet t ook nog op

Geplaatst:

Hee Geedee.... je zei net dat je zou gaan slapen!!

Maar... door die roomkaastoepassing van de kefir begin ik ondertussen ook wel wat meer geinteresseerd te raken in het Kefir gebeuren.... hmmm

Laat wel weten wanneer ik klaar ben om ook wat snotjes te huizen....

Volg het vol interesse...

Geplaatst:

Ja ik was ook moe....mn vingers sliepen al half op het toetsenbord

@hansm...ik heb nu 3x als yoghurt gegeten....wel met de paardenbloemstroop van Thessa erdoorheen, want zure yoghurt vind ik

Geplaatst:
@Thessa:

Hij moet na 2 dagen kefir in de melk...wél door een theedoek(zonder de snotjes dan die zijn er vooraf uitgezeefd) een nacht uitlekken...en dan houd je dat goedje in dat glazen theekopje over(van mn foto)

De verhouding weet ik niet....7 dagen oude snotjes van bij jorieke in 200 ml ongeveer halfvolle melk en dat 2 dagen......sorry...ik doe echt maar wat.....en eet t ook nog op

ehe...ik heb hem net 2 uur geleden door de theedoek laten uitlekken voor ik dit las, en bedacht me net.....

shit nu zietten de kefir korrels er nog in snel naar het forum opzoeken.....

trouwends wel een hele mooie dikke droge substantie al hoor na 2 uur uitlekken.

nu alles maar terug kiepen en als nog proberen de korrels er uit te zeven.....en weer laten uitlekken......

Geplaatst:

Al doende leert men...las ik net in een ander topic ....dus volhouden maar en stug doorgaan.....ik heb vanochtend weer een hele lekkere portie paardenbloemstroop-yoghurt verorberd

Geplaatst:

Ik laat het altijd een nachtje staan in een kaasdoek,de volgende ochtend ligt de wei onderin,en de kefir is mooi ingedikt.Deze keer gemaakt met paardenbloemstroop en gehakte walnoten..LEKKER!!!

Geplaatst:

Eigenlijk niks,ik weet ook niet wat je er mee kan.Drinken vind ik niet lekker.

Met de kefir en honing ga ik een kwarktaart proberen.Zelfs de huisgenoten vonden dit lekker,dus in taartvorm zal ie zeker smaken.

Geplaatst:
@Thessa:

ehe...ik heb hem net 2 uur geleden door de theedoek laten uitlekken voor ik dit las, en bedacht me net.....

shit nu zietten de kefir korrels er nog in snel naar het forum opzoeken.....

trouwends wel een hele mooie dikke droge substantie al hoor na 2 uur uitlekken.

nu alles maar terug kiepen en als nog proberen de korrels er uit te zeven.....en weer laten uitlekken......

wat lekker zeg !!

het is gelukt !! eerder een smeer kaasje gegeten als de melk/yogurt gedronken

ik had er peterselie , zout, peper , paardenbloemstroop en wat sla olie met kruiden door gedaan, jammie

en ook nog over voor de visite , ik heb het tussen plakjes salamie verstopt en ga het pas vertellen wat ze eten als de mondjes netjes leeg zijn het zijn niet zo van die helden de meeste

Geplaatst:

Gebruikt je die wei geheel in plaats van melk Jorieke?

Ik ben niet zo'n pannenkoekdeskundige.. ..maak ze een heel enkele keer....2 eetl meel, 1 ei, 1 eetl. suiker , snufje kaneelpoeder en een glas melk...mixen..bakken....klaar.....nog steeds het "recept" dat mn vader me als tiener leerde....

Geplaatst:

Om alles te proberen in een week heb ik nu een uitlekplekje voor de kruiden-kefir-kaas..tijm peterselie knoflook en honing?

Geplaatst:

Ik heb de snotjes niet afgespoeld gisteren......

Maar zo in een schone pot gedaan en toen melk erbij.

Het is nu nog net zo dun als melk.Dus geen yoghurtachtig iets

Zou het nog goed komen

Ik dacht gelezen te hebben dat er onder in de pot iets doorzichtigs zou komen wei achtig.

Heb net al die pagina's hiervoor/over gelezen en nu al weet ik het niet meer

Geplaatst:

Heb je eens aan de melk geproefd greetje?....mogelijk duurt het de eerste paar keren iets langer....volle melk werkt sneller dan magere ....en ik zag ook niks van waterige wei onderin het bakje....maar het wordt wél dikker en zuurder....anders moet je tussendoor eens even roeren en het geheel 2 dagen laten staan.

succes

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...