Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Te koop >> 10 jaar oude witte druif "Solaris"


Aanbevolen berichten

Ik wil afscheid nemen van een meer dan 10 jaar oude witte druif "Solaris"  Is een wijndruif die vanwege de erg vroege rijping (begin september) ook gebruikt kan worden om de oogstperiode van tafeldruiven te verlengen.  Zeer goede resistentie tegen valse meeldauw en echte meeldauw (bron: fruitlent.nl). 

 

Ik heb de wijnstok een jaar of 4 geleden overgenomen van een gevorderde amateur die op bijna professionele schaal bezig was (200 stokken, 2 rassen).   Vanwege veranderde tuinplannen, moet ik helaas her en der wat opruimen om ruimte te creëren voor nieuwe liefdes.     Voor 20 euro mag je de stok komen ophalen te Gouda. 

 

 

Solaris.jpg

Solaris 2.jpg

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Prima AC.  Dan zit die vriend van jou voorlopig op de 1ste rang.   

 

Ik heb eventueel ook een andere druif te koop die zeker een jaar of 6 a 7 is.  Ik ben alleen niet 100% zeker van het ras (wel 95%), maar al mijn aantekeningen wijzen er op dat het Katharina is.   Een tafeldruif die ook goed resistent tegen valse en echte meeldauw.

 

Rijpt wel een stuk later dan Solaris zodat je wel een goede zomer moet hebben, of een warme beschutte standplaats.  Staat bij mij niet volledig in de zon en onbeschut wat zich helaas laat merken in zomers zoals deze.    Mag weg voor 15 euro of beide druiven samen voor 30eur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...