Geplaatst: 26 november 20214 j Zie foto. Er zitten er heel veel van op mijn buitenmeubilair. Iemand een idee wat het zijn en of ze schadelijk zijn?
Geplaatst: 26 november 20214 j Een van de vele soorten fluweelmijt. Jaagt op allerlei nog kleinere insecten en onder meer bladluizen ook. Niet schadelijk en zelfs nuttig in wat ze direct doen. Overigens zijn ook insecten die wel als schadelijk worden gezien vaak toch erg nuttig omdat ze een belangrijke functie hebben in allerlei ecologische verbanden. Schadelijk is het pas echt als je ze met gif e.d. wilt bestrijden, omdat je daarmee vaak de nuttige soorten juist treft, die de schadelijke in de hand kunnen houden en evenwichten totaal verstoort. In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.