Ga naar inhoud

Featured Replies

Geplaatst:

In April besliste ik om, na lang twijfelen op zoek te gaan naar een 'grotere' serre.. Budget berekend : ongeveer 1000 euro. 

ik zocht via 2ehands, marktplaats , etc ... tot ik op een gegeven moment dacht. foert, ik spaar verder voor een nieuw exemplaar. 

ik had namelijk al een serre uit recyclage materiaal, maar die was stilletjes aan vervanging & toch ook een beetje klein (muurserre, 1m25X3m50. ) 

& Plots, wanneer ik niet meer aan het zoeken was, komt daar via marketplace een pareltje... GRATIS! wel zelf op te halen

kas.jpg

& nu ... zijn mijn schoonvader & vriend volop bezig met de nieuwe parel op te bouwen terwijl ik aan het revalideren ben! 

ik kan niet wachten om het nieuwe seizoen te beginnen!

Levensmotto Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. 😀

Geplaatst:

Dat is nog erns geluk hebben zeg! Super mooie kas, wat zijn de maten?

Geplaatst:
  • Auteur

@Jorieke123 BEdankt, want ik had werkelijk geen idee hoe ik de foto moest krijgen hier... aangezien hij zij dat het bestand te groot was! :D 

1 uur terug, Infinte zei:

Dat is nog erns geluk hebben zeg! Super mooie kas, wat zijn de maten?

De serre is 4m40 op 3M, wel 25 Jaar oud, en van ze afbreken tot en met transport koste het ons 15 km :D en 1 gesneuveld glas, dat zijn dan ook tot nu toe behalve de borduurstenen waar we ze opzetten de enige kosten die we al gemaakt hebben... , wel ga ik nog automatische raamopeners halen. 

Geplaatst:

Mooi zeg. Ik heb nog een automatische raamopener nieuw in verpakking. Gebruik dat nooit want echt overbodig, reageert veel te laat...gaat pas bij vrij hoge temperaturen open (allemaal doen ze dat) en dan wordt de temperatuur nog veel te hoog. Kas staat hier zo veel mogelijk, zeg tussen maart en november zo mogelijk altijd... helemaal open..alle ramen helemaal en deur volledig om een wel goed klimaat te hebben.  Tegen vergoeding verzendkosten stuur ik ze op naar wie zich eerst meldt via een PB. (Is intussen gereserveerd voor Roland) Wel zou een hordeur erg handig zijn tegen katten e.d. 

aangepast door weknow

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:

Wat bruikbaarheid van raamopeners betreft ben ik het toch niet helemaal met je eens weknow. Er zijn prima instelbare raamopeners verkrijgbaar. Ik heb ze van ACD en ben er best tevreden over.

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:

Ik heb die van ACD ook bij een kas van dat merk, Frans, en dat is precies die waarvoor mijn voorgaande opmerking geldt. Een kas met tomaten, komkommers e.d. heeft veel meer frisse lucht en ventilatie nodig m.i. dan je met die automatiche raamopeners kunt bereiken. Bij storm gaat wel alles even dicht om schade te vermijden en in de koudste wintermaanden staat alleen de deur altijd open overdag, met hor. Wat afhankeijk van de buitentemperatuur wat verder of minder. Gisteren was het rond het virespunt ook overdag en was er een grote kier. Morgen wordt het al rond de 8 en 10 en dan gaat die helemaal open. En als er echt een zonnetje bokomt, gaan ook de dakramen op een kier. Zo een raamopener zou dan nog lang niet iets doen. Als in februari/maart/april de nachten nog fris zijn gaat ze rond donker dicht en in de ochtend open...maar vanaf een graad of 12 buitentemperatuur gaat alles open. In het najaar als er geen tere zaaisels meer staan mag het tot een graad of 5 open blijven. 

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:

Wat fijn voor jullie, het is jullie van harte gegund! Wat een prachtige kas, zullen jullie veel plezier mee beleven. Wat zijn jullie van plan allemaal in te zaaien en telen?

Geplaatst:
  • Auteur

@Jane Doe ik moet me nog surieus verdiepen in het telen in  de kas/Serre want tot nu toe had ik een kleine waarj uist tomaten &  1 komkommer in stond :D

Geplaatst:

O dat zal wel goed komen, voorzaaien, afharden, telen, overwinteren mogelijkheden zat. 

Ben nu bezig met de kas vrij te maken voor visite corona proof, na 2 jaar lockdown quarantaine geen bezoek, niet op visite en verjaardagen. Is het dit jaar wel verjaardag voor ons zoontje, dit jaar vieren we het hoe dan ook. 

Geplaatst:
  • Auteur

@Jane Doe wij hebben ook terug gevierd dit jaar, op den duur sterven er meer mensen van depressies & eenzaamheid dan van corona... 

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Wat een mooie kas zeg, wat gaaf om die zo tegen te komen! Is zelf monteren te doen? Ik ben zelf wel een klusser maar mijn man helemaal niet. Zit te twijfelen of ik dat alleen ga kunnen of toch beter een tweedehands kan laten plaatsen

aangepast door Bar747
Spelfout

Geplaatst:
  • Auteur

@Bar747 wij hebben het geluk (of ik ) dat mijn schoonvader & vriend 2 handige harry's zijn, we hebben ze zelf afgebroken (ongeveer 5 uur werk) en terug opgebouwd. ongeveer even veel werk (maar helemaal opgekuisd.. ) en ging vlot! 

Geplaatst:

Dat is super! Ik ga m'n vader eens polsen of hij dat ziet zitten om samen aan te pakken 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic