Geplaatst: 9 januari 20223 j Beste Moestuincollega's Omdat ik de achtertuin van mijn ouders een beetje wil opruimen bied ik hierbij een aantal bessenstruiken aan. Onder andere rode, roze en witte aalbes, kruisbes en zwarte bes. Verder heb ik ook twee jonge honingbessen en twee jostabessen in potjes staan, die mag een medemoestuinier er gratis bij hebben. Voor meer informatie en foto's, zie mijn advertentie op Marktplaats. Verschillende bessenstruiken (kleinfruit) Mocht er iemand interesse hebben, dan mag je mij ook via het moestuinforum een persoonlijk bericht sturen.
Geplaatst: 9 januari 20223 j Als ik dichterbij had gewoond had ik ze graag opgehaald....maar is net even te ver🙈 heb ruimte zat...weet je toevallig welke kruisbes het is? gr cis
Geplaatst: 9 januari 20223 j Auteur De kruisbessen die ik op marktplaats heb staan zijn Mucurines en Hinnonmaki. Verder heb ik nog twee stekken van het ras Pax en twee planten van 2-3 jaar die ik eind 2020 bij Coppelmans gekocht heb. Mr. Green en Lady Late, deze zouden doornloos moeten zijn, maar ze hebben nog meer stekels dan Invicta. Mag je van mij ook overnemen, ik heb er helaas geen plaats voor in de moestuin. Iets te enthousiast geweest met stekken en inkopen. Als je toevallig iemand kent die bij mij in de buurt woont en ze een keer voor je wil ophalen.
Geplaatst: 9 januari 20223 j Nee helaas, het is net wat te ver rijden, als we van de zomer eens in de buurt zijn zou ik zeggen van dan haal ik het dan wel op, maar ik denk dat jij er graag van af zou willen. maar had wel belangstelling voor stekken van Pax, invicta en mucurines en een witte aalbes. tis niet anders. Of je zou de stekken op willen sturen? 9 januari 20223 j aangepast door Ciska
Geplaatst: 9 januari 20223 j Auteur Oké, altijd goed. Weet alleen niet zeker of ik ze aankomende zomer nog heb staan. Waarschijnlijk wel, maar dat hangt af van de interesse via marktplaats. Bedoel je met stekken snoeihout of jonge struikjes van één of twee jaar oud? Snoeihout zou ik namelijk wel met een nat keukenpapiertje om het einde op kunnen sturen. Volledige planten heb ik geen geschikt verpakkingsmateriaal voor. Ik moet ze nog snoeien dus een aantal eenjarige takken wil ik tegen die tijd best via de post versturen. Verzendkosten voor zo'n brievenbuspakje zijn geloof ik €3,95.
Geplaatst: 9 januari 20223 j Ow, ja snoeisel mag ook...graag zelfs. Geef tegen die tijd even een harde gil. Kan ik het via een tikkie overmaken. het zijn struiken die snel groeien, bessen zijn binnen 3 jaar volwaardige struiken hoor...
Geplaatst: 9 januari 20223 j Auteur Zal zo rond half februari tot begin maart zijn. Ja precies en ze wortelen heel makkelijk zonder stekpoeder of andere kunstmatige hulpmiddelen. Ongeveer 30 cm per takje aanhouden?
Geplaatst: 9 januari 20223 j Helemaal in orde....en half febs/maart is vroeg genoeg... ik stek zelf het hele jaar door🙈
Geplaatst: 9 januari 20223 j Auteur Oké en van welke rassen zou je takjes willen? Dan schrijf ik dat alvast op.
Geplaatst: 9 januari 20223 j 4 uren geleden, Ciska zei: Had wel belangstelling voor stekken van Pax, invicta en mucurines en een witte aalbes. Deze...😊en je mag ook wel stekken van de roze aalbes erbij doen...die had ik ook nog niet 9 januari 20223 j aangepast door Ciska
Geplaatst: 9 januari 20223 j Auteur Is goed, dan houd ik wat takken van die drie kruisbessen en de Witte Hollander apart. Heb sinds vorig jaar ook een Weiße Versailler/Versailles Blanc staan. Daar kan ik er eventueel een of enkele takken van bij doen.
Geplaatst: 9 januari 20223 j Auteur 14 minuten geleden, Ciska zei: Deze...😊en je mag ook wel stekken van de roze aalbes erbij doen...die had ik ook nog niet Voor de Pink Champagne moet ik even kijken of daar wel stekhout vanaf gaat komen. Die is ondanks snoei na aanplant eigenlijk alleen evenwijdig aan de gesteltakken omhoog uitgelopen. Op enkele kleine en zwakke takjes na. Maar als er een stevige verkeerd gegroeide tak aan zit dan doe ik die er ook bij.
Geplaatst: 10 januari 20223 j Auteur Ben vanmiddag even op de moestuin geweest en heb meteen ook naar de roze bes gekeken. Er zit wel een stevige tak aan die door het hart van de struik is gegroeid. Dus daar kan ik waarschijnlijk twee stukken stekhout van maken.
Geplaatst: 10 januari 20223 j Zou mooi zijn😊 heb rode, zwarte, josta, aantal kruisbes soortjes, en blauwe bessen. Ook heb ik twee maanden geleden drie saskatoon struiken opgehaald. Ben benieuwd of de vogels iets voor ons laten hangen. Verder een frambozenhaag van 20 meter, 3 aardbei bedden en verder nog wat fruitboompjes. Waarvan we komende maanden nog eens 14 stuks (oude rassen) gaan aanplanten. Van het weekend nog een rek voor druiven neergezet, en nog een Japanse wijnbes en paarse framboos, waar ik nog een geschikt plekje voor moet zoeken. Bramen groeien in onze boomwal, al heb ik daar geen braam van gezien van de zomer🤔 ik zeg laat de zomer maar komen...
Geplaatst: 11 januari 20223 j Auteur Oh dan heb jij een behoorlijk grote tuin zo te lezen. Met saskatoonstruiken bedoel je honingbessen neem ik aan? In ieder geval leuk, zoveel fruit in de tuin.
Geplaatst: 24 januari 20223 j Sorry, voor late reactie. Ja saskatoon zijn inderdaad amelanchiers.... heb er vorig najaar 3 gehaald. Wanneer alles een beetje op de rit is maak ik wel even foto’s voor moestuinseizoen. Het is nu een grote blubberbende.. mijn tuin is in totaal 6500 m2 maar de helft daarvan mag niet verbouwd worden en is straks bedoeld als boomgaard met wat klein vee. De andere helft staat het huis met moestuin, tuin, kas, kippenhok en vijver op. Genoeg ruimte..
Geplaatst: 12 februari 20223 j Auteur Op 9-1-2022 om 20:28, Ciska zei: Ow, ja snoeisel mag ook...graag zelfs. Geef tegen die tijd even een harde gil. Kan ik het via een tikkie overmaken. het zijn struiken die snel groeien, bessen zijn binnen 3 jaar volwaardige struiken hoor... Vandaag is het goed snoeiweer, dus ik ga mijn bessenstruiken op de moestuin onder handen nemen. Wil je mij een pb sturen voor het stekhout dat je graag wil overnemen?
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.