Geplaatst: 17 uren geleden17 u Buiten sterft de Incarnata wel terug tot op de grond maar ze groeien ontzettend snel. Nu van 4 stengels vorig jaar, naar 9 waarvan 2 minder sterk groeien. Kan weleens flink gaan woekeren, ik zit er hier niet mee maar denk er wel goed over na.
Geplaatst: 14 uren geleden14 u Ik heb er ook een die al een paar jaar buiten tegen een warme zuidmuur staat, die groeit hard, breidt zich ook sterk uit met overal worteluitlopers, maar is goed in de hand te houden. Ik heb er daar alleen nog nooit vruchten aan gehad.. ik weet van mensen in NL die het wel lukt om er buiten vruchten aan te krijgen, dus het is gewoon mogelijk.. misschien verschilt het ook per kloon hoe makkelijk ze vrucht zetten. In de vorstvrije kas sterft P. incarnata ook bovengronds af in de winter, soms blijft het onderste deel van de stengel groen, maar sowieso komen de krachtige nieuwe scheuten in het voorjaar uit de grond, niet aan overgebleven stengeldelen.
Geplaatst: 12 uren geleden12 u Wij hebben hem ook buiten tegen de zuidmuur staan. Eerste jaar nauwelijks een bloem. Tweede jaar (vorig jaar) al meer bloemen. Maar dit jaar (3e jaar) explodeert hij, zowel aan aantal ranken als aan lengte als aan enorme hoeveelheid bloemen. Wel erg mooi, maar hij is inderdaad wel erg invasief. Ik heb nog nooit vruchten gezien overigens. 12 uren geleden12 u aangepast door Tanja65 * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.