Fruit zonder gif Posted February 1, 2022 Share Posted February 1, 2022 Hallo , mijn kriekenboom zijn gesteltakken zijn allemaal afgescheurd , kan ik de stam gewoon vlak afzagen op een 40 tal cm boven het maaiveld on zo eventueel nieuwe scheuten te verkrijgen om nadien terug te snoeien om vruchten te krijgen . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted February 1, 2022 Share Posted February 1, 2022 Dat ligt er maar aan. Als ze geent of (waarschijnlijker) geoculeerd is moet je ruim boven die plek blijven met afzagen. Een entplek kun je vaak wel zien, maar een oculatiepunt nauwelijks. Zit je te laag met zagen, dan zal de onderstam uitlopen en ben je het ras dat er op staat kwijt. Maak eens een foto van hoe het gestel er nu uitziet? Misschien zijn er nog andere mogelijkheden..... Sowieso wachten met ingrijpen tot einde april ivm met schimmelinfecties. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts