Bearded johnie Posted February 2, 2022 Share Posted February 2, 2022 Vorige week vrijdag 28-01 heb ik thuis sla gezaaid en laten kiemen in de licht verwarmde schuur , achter mat glas . nu is het volgens mij iets te snel gegaan en heb ik ze buiten gezet, Kan het nog goed komen met deze plantjes , of moet ik opnieuw zaaien en buiten laten kiemen / of korter binnen ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
acpronk Posted February 2, 2022 Share Posted February 2, 2022 Lijkt net of ze last hadden van de stormDenk dat het wel goed komt, als ze nu maar genoeg licht krijgen. 3 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrijs Posted February 2, 2022 Share Posted February 2, 2022 (edited) Je hebt er in ieder geval genoeg, dat zal het probleem niet zijn. 👍 Licht en koel, meikoningin kweek je nu het liefst onder glas, maar met deze zachte winter kan het nu ook wel beschut buiten. Je kan ze nu afharden en dan buiten verder opkweken. Jij zit ook aan de kust dus voorlopig ook geen last van nachtvorst. Iedere twee weken een heel klein beetje zaaien geeft onbeperkt sla tot augustus. Edited February 2, 2022 by Patrijs 1 Quote De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bearded johnie Posted February 2, 2022 Author Share Posted February 2, 2022 dank jullie wel , ik wist niet dat ieder zaadje zou ontkiemen🙂, ik las in een ander topic dat je moet proberen de plantje gedrongen te houden , ik dacht eigenlijk dat deze al te slungelig waren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrijs Posted February 2, 2022 Share Posted February 2, 2022 Ze zijn erg slungelig maar als ze geen omvalziekte krijgen kan het evengoed goedkomen. En je kan er nu natuurlijk ook prima wat verse zaadjes bij zaaien, dan kan je mooi het verschil zien. 2 Quote De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tobias Posted February 2, 2022 Share Posted February 2, 2022 Sorry voor het topic kapen,Maar kan sla, bijvoorbeeld meikoningin, nu ontkiemen in een onverwarmde schuur voor een raam? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrijs Posted February 2, 2022 Share Posted February 2, 2022 (edited) Kiemt vanaf 10 graden Celcius. 18 graden is ideaal met veel licht, dus zoek een goed raam op het zuiden. Als de plantjes gaan fileren staan ze te donker/warm. Je ziet dat de zaailingen van BJ het licht zoeken. Bedenk sla is een lichtkiemer. Toont resultaten voor 'lichtkiemer'. - Moestuin Forum Je kan het hele jaar door sla telen. Zo heb ik nu bijv. de wintersla wonder van de vier jaargetijden en Little Gem sla staan. Uit mijn Blog: Deze staan onder glas, maar als er geen strenge winter meer komt kan je nu ook al buiten platjes zetten. Bovenstaande plantjes komen van buiten. Edited February 2, 2022 by Patrijs 1 Quote De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tobias Posted February 2, 2022 Share Posted February 2, 2022 Dat is dus een beetje het probleem aangezien die schuur kouder is, maar het huis overal rond de 20, ik denk dus daar zaaien en gelijk als het kiest afharden naar de schuur met raam op zuiden? 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrijs Posted February 2, 2022 Share Posted February 2, 2022 Dat zou kunnen, binnen is nu warm en donker, niet ideaal. Waar ga je uiteindelijk de sla zetten? Op de volle grond of heb je een kas of platglas? Quote De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts