Willem60 Posted March 22, 2022 Share Posted March 22, 2022 Hallo, ik heb ruim een week geleden Courgette (Dunja F1 schimmelresistent ras, zaadje omgerekend €0,57) in pot gezaaid. De potjes op een warmtemat geplaatst, pot temperatuur 20/25 gr. Toen de zaadjes door de grond kwamen laten staan, maar één dag later staat er een steeltje van7/8 cm met kiemblaadjes, te warm, eerder moeten weg pakken. Zijn de plantjes nog te redden of goed om mee verder te gaan ? Ik heb de potjes aangevuld met grond ( om de steeltjes heen) omdat bv komkommers ook wortels aan de stelen maken. bedankt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted March 22, 2022 Share Posted March 22, 2022 Ik zou deze weg doen en nogmaals zaaien. Ik zou ze zelf niet op een warmtematje zetten, en ze hebben ook veel licht nodig. Quote Giga-gaas.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sin Fronteras Posted March 22, 2022 Share Posted March 22, 2022 Lijkt me redelijk vroeg voor het voorzaaien van courgette, of wil je het in een kas zetten? Quote Scent & Spice | Genieten, denken en doen met kruiden! In het Pakhuis | Inspirerende en kleinschalige vergaderruimte en workshoplocatie in de Betuwe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts