MarianneMellema Posted March 25, 2022 Share Posted March 25, 2022 Ik heb komkommers in de kweekbak gezaaid. Nu vind ik ze lang en dun worden. Krijgen ze te veel licht of te weinig? Ik hoop op sterke planten die straks in mei naar buiten kunnen. Misschien heeft iemand advies? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MSDG Posted March 25, 2022 Share Posted March 25, 2022 Hi Marianne, het zou leuk zijn als je je eerst even voorstelt in het voorsteltopic. Lange slungelige planten ontstaan vaak door een combinatie van teveel warmte en te weinig licht. Probeer je komkommer op een lichtere en koeler plaats te zetten om de groei iets te remmen. Overigens is het nog vroeg genoeg om opnieuw te zaaien, inmiddels neemt het daglicht behoorlijk toe en kunnen plantjes overdag met deze temperaturen zelfs al af en toe buiten wennen aan de omstandigheden. Quote Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
henkg Posted March 26, 2022 Share Posted March 26, 2022 Inderdaad, voor opnieuw zaaien is het vroeg genoeg. Zelfs nu zaaien is al erg vroeg, voor komkommer. Hier zaai ik ze (binnen) pas midden april. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts