Geplaatst: 7 april 20223 j Dag iedereen! Ik zou graag een vijgenboom planten dit jaar! Ik heb geen megagrote tuin en zou graag de grootte van de boom beperken tot 2,5 - 3m. Een boom van 4-5 meter zou te groot zijn in onze tuin. Ik lees hier en daar dat je een vijgenboom in volle grond kan planten maar hem dan moet afbakenen? Zou dit de groei beperken? En dan lees ik om dit met tegels af te bakenen in een plantgat van 60 op 60. Dit lijkt me dan wel een heel erg klein gat voor een vijgenboom (hij mag echt wel 2,5 meter worden en geen dwerg van 1 meter). Heeft iemand van jullie hier ervaring mee in de afmeting van het plantgat en hoe dit aan te pakken? En ook welke soort vijg hier voor geschikt zou zijn? (ik kijk nu vooral naar brown turkey en portogallow maar heb dus totaal geen ervaring). Dankjewel!
Geplaatst: 7 april 20223 j Het afbakenen wordt bij mijn weten eerder gedaan om betere vruchtzetting te bekomen. Als je niet wil dat de vijg te groot wordt dan is snoeien meer dan voldoende.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.