liliane.benoot Posted May 3, 2022 Share Posted May 3, 2022 Mijn omgewaaide, daarna afgezaagde perenboom geeft nieuwe scheuten, ik geef de boom nog een kans door dezen te laten staan, of is het een stom gedacht dat daar later terug een gezonde perenboom van komt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frans Posted May 3, 2022 Share Posted May 3, 2022 Nee hoor, maar iets moois zal het niet meer worden. Conditie hergroei hangt er natuurlijk ook van af hoe het met het wortelstelsel gesteld is door het omwaaien. Zie onderstaande foto van de enkele jaren geleden afgezaagde boom van mijn buurman . Boom had blijkbaar geen zin het op te geven en draagt weer volop. Weliswaar geen perenboom (is appelboom) maar dat zal weinig verschil uit maken denk ik. Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. -- Link to comment Share on other sites More sharing options...
Swa Posted May 3, 2022 Share Posted May 3, 2022 Als het afzagen tenminste boven het punt van het enten is, voor zover dat er was en je het nog kan zien. Zo niet is het de poot dat gaat doorgroeien en dat zal iets heel anders zijn van vrucht dat wat je verwacht. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts