Geplaatst: 9 mei 20223 j ik ga vaak met mijn zoontje mee met excursies in de natuur , vorig jaar hadden we een avond excursie , en gingen met een batdetector het bos in om naar vleermuizen te zoeken . ondertussen verteld de gids dan van alles over de vleermuizen . aan het eind van de excursie was er de mogelijkheid om mee te gaan naar mensen die nachtvlinders probeerden te lokken door middel van ''smeer'' op bomen . ik wist niet wat ik zag, wat er 's nachts voor moois rondvliegt . sindsdien ben ik wat meer gaan verdiepen in de nachtvlinder , wat mij ertoe gebracht heeft om een nachtvlinder meetpunt aan te maken en een led emmer te bestellen . het meetpunt is bij mij thuis achter , betegeld erf met rondom veel bebouwing , maar als ik dan nog zie wat ik in mijn emmer aantreft verbaasd het me. ook zet ik de emmer weleens op de volkstuin neer , misschien dat ik in de loop van de tijd ook daar een meetpunt voor aanmaakt, hieronder enkele soorten die ik afgelopen weken in mijn emmer had; Bruine wapendrager groente-uil huisuil spurrie-uil tandjesuil vierbandspanner zuringuil zwartbandspanner gewone worteluil zwartkamdwergspanner lichte blokspanner
Geplaatst: 9 mei 20223 j Interessant hoor, ook leuk om zoiets samen met je zoontje te doen. 👍 Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.