Jorieke123 Geplaatst: 9 februari 2012 Share Geplaatst: 9 februari 2012 Ik zoek, ik zoek: wat zaadjes van bietjes die ik nu al (voor) kan zaaien. Bijvoorbeeld de Egyptische platronde. Quote Veldvee-facebook Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Nicolette Geplaatst: 9 februari 2012 Share Geplaatst: 9 februari 2012 Boltardy heb ik hier als een vroege biet. http://www.marshalls-seeds.co.uk/beetroot-boltardy-seeds-pid1961.html Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 10 februari 2012 Auteur Share Geplaatst: 10 februari 2012 Daar heb je ook zaadjes van? Quote Veldvee-facebook Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
geedee Geplaatst: 10 februari 2012 Share Geplaatst: 10 februari 2012 De Chioggia bieten zaai je in maart...geen idee of je die voor kunt zaaien en of het vroege zijn....heb er wel genoeg zaad van voor je of heb je die al? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Jorieke123 Geplaatst: 10 februari 2012 Auteur Share Geplaatst: 10 februari 2012 @Geedee: Ik heb Chioggia zaadjes, van De nieuwe tuin(.be). Maar daar staat op dat ze vanaf april kunnen? Bij tabernal hebben ze de Egyptische platronde, en daar staat bij dat ze vanaf februari al gezaaid kunnen (bij gunstig weer, uiteraard. En nu dus eerst even op een zeer koele plek, in huis). Quote Veldvee-facebook Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
geedee Geplaatst: 10 februari 2012 Share Geplaatst: 10 februari 2012 op de site van leven van het land http://www.levenvanhetland.nl/rodebiet.htm staat: Chioggia Een oud en smakelijk ras afkomstig uit het Italiaanse plaatsje Chioggia. Deze biet is bijzonder geschikt voor rauwkostsalades; de smaak is zoet en hij ziet er prachtig uit! Kook je de chioggia dan blijft de heerlijke smaak, maar de prachtige kleurschakering verdwijnt. Zoals alle bietjes verlangt de chioggia biet een goed bemeste bodem en een zonnig plekje. Ook hebben ze voldoende water nodig. Ze groeien redelijk snel; 55-60 dagen na het zaaien kun je ze oogsten. Zaaitijd: maart – augustus. Zaaidiepte: ca. 1 cm Als je meerdere rijen zaait, hou dan 30 cm afstand tussen de rijen. Zaai ze niet te dicht, zo om de 7 cm, zodat de bietjes de ruimte hebben om te groeien. Bietjes hebben weinig last van ziekten en plagen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Raxia Geplaatst: 10 februari 2012 Share Geplaatst: 10 februari 2012 Ik heb egyptische platronde in huis Jorieke, en kan je er best wat van sturen!Ze komen van vanderwal. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
jeanne-heijmans Geplaatst: 10 februari 2012 Share Geplaatst: 10 februari 2012 Hoi Jorieke, even out of topic, maar bij man bijt hond, waren ze in jou dorp. bij de molen, die in rouw stand stond,omdat er een vrouw was overleden,later een ontbijt bij fam Blok, mooie omgeving, fijn weekend Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Nicolette Geplaatst: 10 februari 2012 Share Geplaatst: 10 februari 2012 Daar heb je ook zaadjes van? ja genoeg dus als je hebben wilt Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.