Ushi Posted May 20, 2022 Share Posted May 20, 2022 (edited) Goedemiddag, Ik ben van het jaar begonnen met zaadjes kweken. Inmiddels staan er tot grote vreugde een aantal mini tomaatjes op vensterbank die ik binnenkort hoop af te harden. Zo mooi om te zien hoe dat kleine spul uit zo'n zaadje komt. Wonderlijk! Heb ook een courgette en pompoen groot gekregen, maar op gegeven moment krioelde het van de zwarte vliegjes die in de bodem kruipen van mijn courgette en pompoen. De pompoen krijgt nu geel blad. Ik heb alle courgettes en pompoen omgepot in schone moestuinaarde en er beetje zand over gestrooid. Had gelezen dat vliegjes daar niet van houden. Heb ook kaneelspray geprobeerd, maar die beestjes zijn erg hardnekkig. Geef de grotere plantjes nu water vanonder met schotel en heb een keer beetje tomatenvoeding gegeven. Wat veroorzaakt dat gele blad? Er lijkt her en der ook aan de blaadjes te zijn geknabbeld... Ik ben een echte leek. Wat mot ik nu? De courgettes hebben trouwens erg lange uitschieters. Mag (moet) je die afknippen of laten zitten? Alle advies waardeer ik enorm. Edited May 20, 2022 by Ushi Foto's nog niet toegevoegd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrijs Posted May 20, 2022 Share Posted May 20, 2022 Welkom Ushi, Je hebt al actie ondernomen tegen de rouwvliegjes, nu zijn de planten gekiemd en kunnen ze aan de groei. Heb je een reden om ze binnen op de vensterbank te houden? Deze planten staan liever buiten. Op de foto zie ik dat je ook buiten hebt, wip er een paar stenen uit, vul het gat met grond en mest, want dit zijn gulzige planten die hard kunnen groeien en dus veel moeten eten. Zet je planten er in en met een week of twee zullen de eerste levensvatbare vruchten komen nadat er eerst onbevruchte zijn ontstaan. Kijk anders ook even in de zoekfunctie voor elke plant, daar staat een schat aan informatie. Succes. 1 Quote De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...