Flup Posted June 1, 2022 Share Posted June 1, 2022 De titel zegt alles al, maar een beeld van de schade laat direct zien waar het om gaat: Ik denk dat het een of andere bruine vliegende kever zou kunnen zijn, maar weet het niet zeker. Heb dit ook nog nooit eerder gezien in de peulen. Tot nu toe pluk ik de aangetaste peulen steeds weg. Als de schade alleen oppervlakkig is, dan vind ik het niet zo'n probleem, maar als de erwten erin ook aangetast worden (dat zie ik tot nu toe niet), dan is het natuurlijk wat anders. Ik wil namelijk wel een deel laten uitgroeien voor de zaden. Als dat kan natuurlijk, aangetaste zaden hoef ik natuurlijk ook niet. Alvast bedankt voor de antwoorden! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frans Posted June 2, 2022 Share Posted June 2, 2022 Erwtentrips. Tast alleen de peulen aan dus niet de erwt in de peul zelf. Heeft bij een zware aantasting wel invloed op de opbrengst van de erwten omdat de peulen misvormd raken. 1 Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. -- Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flup Posted June 2, 2022 Author Share Posted June 2, 2022 Dank je wel, daar had ik nu nooit aan gedacht. Ik heb nog nooit trips gezien op de erwten en bloemen (al kijk ik zelden in de bloemen). Goed om te weten dat de erwten niet aangetast worden, dan kan ik die wel oogsten voor zaadwinning. En voor de zekerheid invriezen natuurlijk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts