Jump to content

Moestuin groentje, in Juni beginnen?

Totmoes

Recommended Posts

Hoi moestuin fanaten 😄

Sinds een maand super geïnteresseerd in alles moestuin. Maar volgens mij is de beste periode om te beginnen aan een moestuin voorbei.

Toch wil ik het al wel een beetje in de vingers krijgen voor volgend jaar. Wat zijn jullie tips on nu nog het beste van z'n  3 m2 te maken (stelt dus niet zo veel voor). Ik dacht aan ijsberg Sla..  courgette leken me erg leuk daarvoor is het te laat (voorzaaien), tenzij je het gelijk in de volle grond zaait? (Ook krap)

Kortom wat zouden jullie een newbie aanraden? En wat is leuk om  u al te zaaien om evt. Te kunnen oogsten in de herfst? Pompoen heeft veel ruimte nodig las ik. Geld dit voor alle soorten pompoen?

En wat is jullie ervaring met voor zaaien? Doen jullie dit wel/niet? En waarom? 

Een heleboel vragen   ik ben benieuwd!

Groetjes!

Courgette is nog genoeg tijd voor. Sla kan bijna altijd. Groenteplantjes op de markt kopen is ook een mogelijkheid.

Als je googeld of youtubed op ‘zaaien in juni/june’, kom je beslist van alles tegen.

Gewoon doen !!

Er kan nog best veel de grond in hoor, zeker als het weer blijft zoals nu.

Komkommer en courgette komt nog wel goed, gewoon direct zaaien waar je ze wilt hebben. Courgettes nemen per plant wel ong 1m2 in beslag.

Sla e.d is het nu misschien al wat warm voor aan het worden, hier gaat oa de spinazie al richting doorschieten. Misschien beter om tot het einde vd zomer te wachten.

Bietjes, bonen en andere peulvruchten kunnen ook nog prima.

En wanneer je een tuincentrum of iets dergelijks in de buurt hebt met plantjes, ben je ook zeker niet te laat met bv tomaat, paprika, enz.

Hoi en leuke vraag,

ik wil even op je Pompoen vraag ingaan, met jouw kleine ruimte kan je nog steeds Pompoenen kweken!

Bijvoorbeeld wanneer je je beperkt alleen Pompoenen te kweken op je grondje kun je de kleine soorten best kweken, wil je ook nog andere dingen kweken op je Micro grondje kun je fles pompoenen ( Butternut ) of Patisson’s overwegen aangezien die omhoog groeien, beide zijn smaakvolle Pompoen soorten, echte consumptie Pompoenen dus.

Verder succes met je te verdiepen in wat je wilt gaan kweken want daar begint het eigenlijk allemaal mee om succesvol te gaan kweken!👍