Totmoes Posted June 2, 2022 Share Posted June 2, 2022 Hoi moestuin fanaten 😄 Sinds een maand super geïnteresseerd in alles moestuin. Maar volgens mij is de beste periode om te beginnen aan een moestuin voorbei. Toch wil ik het al wel een beetje in de vingers krijgen voor volgend jaar. Wat zijn jullie tips on nu nog het beste van z'n 3 m2 te maken (stelt dus niet zo veel voor). Ik dacht aan ijsberg Sla.. courgette leken me erg leuk daarvoor is het te laat (voorzaaien), tenzij je het gelijk in de volle grond zaait? (Ook krap) Kortom wat zouden jullie een newbie aanraden? En wat is leuk om u al te zaaien om evt. Te kunnen oogsten in de herfst? Pompoen heeft veel ruimte nodig las ik. Geld dit voor alle soorten pompoen? En wat is jullie ervaring met voor zaaien? Doen jullie dit wel/niet? En waarom? Een heleboel vragen ik ben benieuwd! Groetjes! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Amrutten Posted June 2, 2022 Share Posted June 2, 2022 Courgette is nog genoeg tijd voor. Sla kan bijna altijd. Groenteplantjes op de markt kopen is ook een mogelijkheid. Als je googeld of youtubed op ‘zaaien in juni/june’, kom je beslist van alles tegen. Gewoon doen !! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vlavlip Posted June 2, 2022 Share Posted June 2, 2022 Er kan nog best veel de grond in hoor, zeker als het weer blijft zoals nu. Komkommer en courgette komt nog wel goed, gewoon direct zaaien waar je ze wilt hebben. Courgettes nemen per plant wel ong 1m2 in beslag. Sla e.d is het nu misschien al wat warm voor aan het worden, hier gaat oa de spinazie al richting doorschieten. Misschien beter om tot het einde vd zomer te wachten. Bietjes, bonen en andere peulvruchten kunnen ook nog prima. En wanneer je een tuincentrum of iets dergelijks in de buurt hebt met plantjes, ben je ook zeker niet te laat met bv tomaat, paprika, enz. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sin Fronteras Posted June 2, 2022 Share Posted June 2, 2022 Het is nog wat vroeg, maar je kunt alvast een stukje reserveren voor kolen en venkel. Keuze genoeg dus! Quote Scent & Spice | Genieten, denken en doen met kruiden! In het Pakhuis | Inspirerende en kleinschalige vergaderruimte en workshoplocatie in de Betuwe Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruderalis Posted June 2, 2022 Share Posted June 2, 2022 Hoi en leuke vraag, ik wil even op je Pompoen vraag ingaan, met jouw kleine ruimte kan je nog steeds Pompoenen kweken! Bijvoorbeeld wanneer je je beperkt alleen Pompoenen te kweken op je grondje kun je de kleine soorten best kweken, wil je ook nog andere dingen kweken op je Micro grondje kun je fles pompoenen ( Butternut ) of Patisson’s overwegen aangezien die omhoog groeien, beide zijn smaakvolle Pompoen soorten, echte consumptie Pompoenen dus. Verder succes met je te verdiepen in wat je wilt gaan kweken want daar begint het eigenlijk allemaal mee om succesvol te gaan kweken!👍 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lia56 Posted June 2, 2022 Share Posted June 2, 2022 Leuk... je kunt best nog veel zaaien / planten hoor Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
acpronk Posted June 2, 2022 Share Posted June 2, 2022 Voor inspiratie verwijs ik je naar de Makkelijke Moestuin. Jelle begint elke maand een nieuwe bak, om te laten zien dat je op elk moment kunt starten.Voor meer achtergrondinformatie kun je Diana's Mooie Moestuin raadplegen. 1 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Totmoes Posted June 2, 2022 Author Share Posted June 2, 2022 Bedankt allemaal, wat een leuke reacties! Hier kan ik wel wat mee 😀 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts