Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Image Image Image Image Image

Moestuindag: wie neemt wat mee? [niet voor Jorieke bestemd]

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur

Heb je nog plek Geedee?

Neem je alles mee wat nog nodig is? Want er zijn nog anderen, zat die nog niets hebben opgegeven....

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Ok dan houdt die tafelkleden van mij even in het achterhoofd....laat anderen maar ff eerst aan de beurt...ik wil niet voordringen

Dus Geedee neemt geen tafelkleden mee(voorlopig )

Geplaatst:

Even over die bos bloemen voor Jorieke...ik zag net deze foto bij topic labels/etiketten:

labels27933133080896069481330812050.jpg

Is het een (origineel) idee als we allemaal een houten lepel versieren/kleurtje geven en die dan in een vaas of pot doen...Heeft Jorieke de rest van het jaar de pollepels voor het grijpen....kan ze ook gebruiken als plantenlabels....kan ze gewoon met een zwarte stift iets er op schrijven....

Idee goed? of niet....wat vinden jullie?

Geplaatst:

Ik wil wel tafelkleden meenemen

Geplaatst:

Geedee: die pollepels vind ik een superleuk idee! )

Geplaatst:

Heeft Jorieke 6 grote tafels staan

Ik vind die pollepels ook wel een leuk idee, echter vind ik het verven/schilderen ervan niet zo geweldig om er daarna mee in een potje eten te gaan roeren Misschien hebben jullie er geen problemen mee, maar ik persoonlijk zou dat niet willen.

Voor in de tuin kun je ze wel gebruiken, eerst een goede laklaag erover? Of dat ze ze eerst beschrijft met zwarte stift en daarna in een laklaag zet?

Good things come in small packages

Geplaatst:

ik ga zelf nog een stapje verder. Misschien vinden jullie het leuk , zulke gein in de tuin. Maar ik zou het zelf niet moeten.

Ken ik Jorieke niet natuurlijk ( jullie wel ), en is ze er misschien helemaal gek mee enzo. Maar dan moeten jullie wel zeker ervan zijn , dat ze zulke dingen kan waarderen.

Je mag toch ook gewoon komen, zonder al te veel gefriemel en gefrutsel aan me lijf he ? Een wasknijper met kaartje kan dan nog net bij mij. Maar verder ?

Laat mij jullie pret niet drukken overigens hoor ! niet de bedoeling van allerlei ideeën af te lopen zagen hoor. Maar je zal er als gastvrouw niet van houden he ? weet ik niet.

Geplaatst:
Heeft Jorieke 6 grote tafels staan

Ai, zoveel tafelkleden heb ik denk ik niet. Drie red ik nog wel, maar meer wordt een probleem hier

Geplaatst:
  • Auteur

Hylane ik zet je erop voor drie tafelkleden.De rest komt wel met anderen.

Geedee, een grappig idee..maar 40 pollepels?Ik ben het met Bit eens dat het teveel van het goede is...ik ben zelf ook niet van dat gefrutsel in mijn tuin/huis.

We nemen natuurlijk allemaal al iets voor haar voorraadkast mee, sommigen zelfs een mand vol.

Ik persoonlijk blijf bij het idee van allemaal een bloem voor een grote bos..als dank. En dat jij dan een mooie "vaas"maakt van een pot

Geplaatst:

Of een emmer, met zoveel bloemen

Geplaatst:

zal ik nog wat tafelkleden regelen? Lees lakens?

Geplaatst:

Over die lepels:

Prima hoor....ik draaf wel eens een beetje door ....rem me maar af hoor

We houden het op een bloem en wie wil, neemt een lepel mee.....kan samen in die geknutselde bloembak/pot

Lepels waren inderdaad niet bedoeld om mee te koken...maar voor in de tuin, het kippevoer of iets dergelijks....40 is dat ook wel wat veel

Geplaatst:
  • Auteur
zal ik nog wat tafelkleden regelen? Lees lakens?

Goed idee..We hebben nu 4 tafellakens, ik dacht dat Jorieke het over 6 had..neem jij er dan nog twee mee?

Geplaatst:
Of een emmer, met zoveel bloemen

Dan moet iedereen wel een lange bloem meenemen, anders verzuipen ze in de emmer.

Geplaatst:
  • Auteur

Ja, goed dat je dat even aanhaalt, inderdaad, geen vergeet-me-niet-je

Geplaatst:

Ik maak in de bodem van die emmer wel een soort vijver niveautjes...passen ze allemaal

Geplaatst:
  • Auteur
Ik maak in de bodem van die emmer wel een soort vijver niveautjes...passen ze allemaal

Geplaatst:
Goed idee..We hebben nu 4 tafellakens, ik dacht dat Jorieke het over 6 had..neem jij er dan nog twee mee?
Ik heb er nog ergens eentje liggen. Ik moet nog wel even kijken of het nog schoon te krijgen is. Na de volgende "bonte wasbeurt" hoor of het wel of niet gelukt is.
Geplaatst:

zijn er nog dingen nodig? zelf gebakken brood of frisdrank ofzo?

ik neem dus tafellakens mee, en voor Jorieke pakken broodmix... maar ik heb tegen die tijd een auto met trekhaak dussssss.....

Geplaatst:

En ik heb n aanhangwagen...dubbel-asser dus Margareth....

Geplaatst:

dan gaat het helemaal goedkomen met de potten en de spullen en de plantjes

Geplaatst:
  • Auteur

Dat doet me deugd dames..want als jullie zien wat ik allemaal al heb geruild dat moet mee heen..en de ruilwaren weer mee terug...

Geplaatst:

Misschien toch maar de dakkoffer meenemen

Jet, ik heb je prei gezaaid. Hoeveel had je er ook al weer gewild? En heb ik iets van jou ervoor gevraagd?

Geplaatst:

Ik zal te kijken wat ik zal meenemen, maar er staat zoveel, dat ik het overzicht kwijt ben. Dus wat kan ik het beste meenemen?

Geplaatst:
  • Auteur
Ik zal te kijken wat ik zal meenemen, maar er staat zoveel, dat ik het overzicht kwijt ben. Dus wat kan ik het beste meenemen?

Wat mij betreft voor wie nog niets heeft opgegeven voor de lunch:

Ik denk dat er minstens een salade bij kan..volgens mij is er nog geen brood genoeg..ik weet niet of de twee mensen die soep maken zoveel maken dat de hele club er van kan eten.

Graag zou ik wat sub-groepjes willen..subgroep soep bv, als er drie soepmakers zijn dat die met elkaar bespreken welke hoeveelheid soep een ieder meeneemt..Te weinig, maar ook veel te veel soep is niet leuk.

Het zelfde geld voor brood..denk aan minstens twee boterhammen/broodjes p.p.

Zoet voor bij de koffie lijkt me voldoende.

Vergeet niet dat iedereen maar voor 1 persoon eet..in de meeste gevallen komen op dit soort festiviteiten teveel eten binnen omdat iedereen voor minstens 3 man kookt. De varkens lusten natuurlijk ook wat..maar maak het niet te gek.

Drinken qua frissigheid ( sap) lijkt me wat weinig.

Er komen 40 man, behalve Bit blijft iedereen wel gemiddeld een uur of 4 à 5...

Wie neemt er ook al weer koffie mee, en in welke hoeveelheid?

Wie wil soep coördineren ( en wie geeft zich als derde op voor de soep?)

Wie het brood?