Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Kaasstengels


Raxia

Aanbevolen berichten

Heeft iemand hier wel eens kaasstengels gemaakt? Vandaag geprobeerd, maar het resultaat is teleurstellend. Was een recept met cheddar, kerriepoeder, zout, boter, bloem en ei. Het is een beetje een hartig koekje geworden, maar de cheddar proef ik niet

 

Iemand een lekker recept dat wel werkt? Of leuke manieren om mijn recept wat op te peppen? Zat al te denken aan rode peper er doorheen of wat italiaanse kruiden.. of gewoon 2x zoveel kaas

 

En wat ga ik nu doen met deze zielige 'kaas'stokjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bestaan denk veel manieren om ze te maken, maar bladerdeeg reepjes met wat er op werkt goed inderdaad (en is het simpelste denk ik), bestaan ook manieren om twee reepjes in elkaar te draaien waardoor je niet een saaie platte stengel krijgt.

 

Hier een recept:

http://www.mijnreceptenboek.nl/recept/kinderen/feestjes_en_verjaardags_hapjes/kaasstengels-8569.html

 

 

En bij je bestaande recept, wellicht wat meer kaas of een sterkere kaas wat smaak betreft? Of iets minder boter??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie inderdaad een hoop recepten met bladerdeeg.. wel gek dat mijn kookboekje gewoon bloem en boter enzo gebruikt. Het werden ook meer hartige koekjes.

 

Ik denk dat ik het later nog eens probeer met meer kaas en wat meer kruiden (kerrie, paprika ed) Heb de hele reutemeteut nu toch in huis.. en vind cheddar zo eigenlijk niet te eten xD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie inderdaad een hoop recepten met bladerdeeg.. wel gek dat mijn kookboekje gewoon bloem en boter enzo gebruikt. Het werden ook meer hartige koekjes.

 

Ik denk dat ik het later nog eens probeer met meer kaas en wat meer kruiden (kerrie, paprika ed) Heb de hele reutemeteut nu toch in huis.. en vind cheddar zo eigenlijk niet te eten xD

 

 

Een beetje extra zeezout wil ook nog wel eens helpen om de smaak te versterken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...