Jump to content

Wat veroorzaakt deze plekken op mijn walnotenboom?

Flup

Recommended Posts

Zelfde diagnose als acpronk hierboven.

Geeft weinig tot geen schade. Hooguit wat voor het oog aan de bladeren. Geen schade aan de vruchtbaarheid of aan je oogst.

Bovendien nagenoeg niet te bestrijden en weg te krijgen. Als je het al zou willen proberen, dan kan het alleen met zwaar giftige insecticide (mag dat aan particulieren nog wel verkocht worden??) met grote bijwerkingen voor vele, vooral ook nuttige, organismen, natuur en indirect ook voor mensen. Daarom zwaar afgeraden! 

• Like 1

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Dank jullie wel!

Als het geen kwaad kan, laat ik het zitten. Het stoort mij niet in ieder geval. Gif gebruik ik niet in de tuin, ben er geen tegenstander van, maar als het niet hoeft, dan liever niet.

• 2 weeks later...

De walnoten die je nu hebt gevonden zijn niet rijp. Dus die zaaien heeft geen zin. Ik zou wachten totdat ze rijp van de boom vallen (dan is het groene omhulsel flink zwarter en gescheurder dan nu) en die dan zaaien. Je kunt ze zo in de grond stoppen of in een pot voorzaaien en dan, als de walnoot goed is opgekomen, komend voorjaar in de grond zetten. Niet binnenhalen in de winter, maar wel wat beschut buiten zetten.