Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo,

ik heb een 9-tal meloenen planten staan die het super deden. Aan praktisch elke plant 3 à 4 meloenen.

helaas heb ik vandaag een schimmel vastgesteld Fusarium oxysporum vermoed ik. Op het internet gelezen dat ik deze schimmel niet kan bestrijden. :( Dus oogst ik waarschijnlijk het best de meloenen vroegtijdig?

ED0A6E57-1D15-4A40-8E38-8ED706C58493.jpeg

BADC0E7B-2C74-4233-A554-454EBF796D94.jpeg

Posted

Kan ook nog verwelkingsziekte zijn, meest waarschijnlijk in de vorm van Verticillium dahliae.  Vooral als hier vorig jaar aardappelen of tomaten hebben gestaan dan is de kans redelijk groot dat het deze vorm van verwelkingsziekte is. Fusarium oxysporum is overigens ook heel goed mogelijk.

Zijn die vruchten nu al eetbaar/genietbaar?

Posted

Slechts enkele zijn al redelijk zwaar... derest de grootte van een tennisbal of kleiner. Deze zijn waarschijnlijk allemaal voor de vuilbak? :( 

Dit is het eerste jaar dat er wordt gekweekt in volle grond in deze serre. Serre ligt wel ganse dag in volle zon en valt moeilijk te ventileren.

B3F2CD59-2067-4E19-9594-F17291BD1DB2.jpeg

Posted

Slechts enkele zijn al redelijk zwaar... derest de grootte van een tennisbal of kleiner. Deze zijn waarschijnlijk allemaal voor de vuilbak? :( 

Dit is het eerste jaar dat er wordt gekweekt in volle grond in deze serre. Serre ligt wel ganse dag in volle zon en valt moeilijk te ventileren.