Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Bij kruisbes is het waarschijnlijk de larve van de bessenbladwesp. Dat zijn kleine groene rupsen met een zwarte kop. Is dit een recente aantasting?

Geplaatst:

Voor de frambozen weet ik het niet, want die heb ik zelf niet staan. 

Voor de kruisbes is het zoals ik zei.

Ik dood dagelijks de rupsen, vanaf de eerste aantasting die ik zie. Ze zijn moeilijk te zien, maar zitten meestal aan de vreetrand van een blad met schade. Momenteel zie ik geen rupsen, het seizoen is blijkbaar even voorbij.

Geplaatst:
Op 15-7-2022 om 21:58, fre3ke zei:

Ik dood dagelijks de rupsen, vanaf de eerste aantasting die ik zie. Ze zijn moeilijk te zien, maar zitten meestal aan de vreetrand van een blad met schade. 

Dat heb ik vorig jaar ook gedaan, toen werd mijn kruisbes half kaal gegeten door die ellendelingen. Dat zag er heel vergelijkbaar uit als de foto's hierboven. Dit jaar gelukkig bijna nergens last van gehad, alleen een tiental pseudo rupsen eraf gehaald een paar weken terug.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...