Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

@rantje Geen idee, we hadden ruccola vorig jaar in de tuin wat we erg lekker vinden bij broodje kaas en over de pizza. Eigenlijk een zakje uit de winkel geplukt

@jorieke, is radijs een koolsoort? want daar hoort hij bij (las ik net).

Geplaatst:

Kleine update,

Op de moestuin van het weekend de 3 bakken voor de kids inelkaar geknutseld.

en de tunnel van de lidl (foto's volgen nog toestel vergeten )

In de tunnel heb ik spinazie gezaaid, weet alleen niet of het te vroeg is ik wacht het maar af.

Wel wat foto's van mijn zaaisels:

Na inspiratie op het forum: pinda

afbeelding-00128031330532365.jpg

prei

afbeelding-00869481330532456.jpg

radijs

afbeelding-01264391330532479.jpgafbeelding-01031281330532401.jpg

Geplaatst:

Goed idee met die eierdozen. Makkelijke vakjes. Ziet er allemaal goed uit hoor, zolang het voorjaar er nog niet echt helemaal is kunnen we ons gelukkig binnen uitleven op de potjes en bakjes

Geplaatst:

eierdozen zijn zeker handig, wel jammer dat ze zo snel uitdrogen.

De plastic eierdozen zijn wel beter, maar daar heb ik er maar 2 van.

We moeten alleen oppassen dat we niet te veel uitleven, want de broedkamer wordt steeds voller

Geplaatst:

ik heb van pallethout 1.20x1.20 3 bakken gemaakt

1 voor de jongste Daan

1 voor de oudste Rick

1 voor aardbeien (witte en reuze aardbei)

er gaat in wat ze lekker/leuk vinden

rick is gek op boontjes en daan spinazie er zal zonnebloemen en violen inkomen

ook worteltjes, sla, radijs een uitje en verder zie ik het wel.

Ze hebben hun eigen stukje en kunnen niet wachten om te beginnen.

Dus ik dacht om van het weekend al iets van ui, radijs en wortel erin te zetten, maar kan dat wel zonder toe dekking van plastic?

Zodra ik foto's heb plaats ik ze.

Geplaatst:

Dat is lekker, zit ik gezellig met rantje ideeën uit te wisselen wordt ik eruit gegooid?

Moest mezelf opnieuw inloggen, ben ik een hoop berichtjes kwijt?

rara hoe kan dat.

Maar Rantje, dat zijn zeker leuke ideeën

De aardappels komen nog en de regenmeter is een goeie.

Ik heb in een boekje gezien om een bekertje in te graven met lok voer op de aarde 4 stenen een plankje en weer 4 stenen en kijken wat erop af komt

Geplaatst:

Hoe gaat het met jouw paprika's? Ik heb zowel zaadjes uit een good old Albert Heijn-paprika gezaaid en gekochte zaadjes. Bij mij doen Albert zijn zaadjes het veel beter. Ergens vind ik dat vreemd.

Niet meer actief. Graag contact via mail of fb.

Geplaatst:

@bubbels klein, maar ze krijgen nu de 2 echte blaadjes

en heb ondertussen ook snack paprika gezaaid en zijn ook opgekomen.

ik had een test gedaan met wel en niet zinkende zaaden

niet zinken zou niet kiem krachtig zijn, of ik deed het fout, maar ze zijn alemaal uit gekomen.

deze waren ook uit de supermarkt.

@rantje alle ideeën zijn welkom

in de bieb heb je ook leuke tuin boeken voor kinderen en de jongste (daan) heeft een boek gekregen van kweken tot koken.

zit zelfs leuke tips voor mijzelf in.

Geplaatst:

niet zinken zou niet kiem krachtig zijn, of ik deed het fout, maar ze zijn alemaal uit gekomen.

Volgens mij is het andersom

Zijn er al mensen die buiten hebben gezaaid zonder koudekas oid?

In de volle grond en in de volle lucht?

Heilige boontjes, ik eet ze rauw!

Geplaatst:
@bubbels klein, maar ze krijgen nu de 2 echte blaadjes

en heb ondertussen ook snack paprika gezaaid en zijn ook opgekomen.

deze waren ook uit de supermarkt.

@rantje alle ideeën zijn welkom

in de bieb heb je ook leuke tuin boeken voor kinderen en de jongste (daan) heeft een boek gekregen van kweken tot koken.

zit zelfs leuke tips voor mijzelf in.

Ik heb samen met mijn oudste ook een leuk tuinboek gehaald.. Een donald duck.. http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/walt-disney-s-donald-duck-tuinboek/1001004010930806/index.html Daar wordt het ook leuk uitgelegt..

Geplaatst:

ik begreep als ze blijven drijven dat ze leeg waren, maar dat was bij mij dus niet het geval.

en vandaag in de volle grond plant ui, een paar worteltjes en radijsjes gezaaid in de bak van mijn kids

moet ze wel afdekken als er nachtvorst voorspeld wordt.

Geplaatst:

Volgens mij is het andersom

Nee dat niet maar dacht dat het alleen bedoeld is om te kijken of ze niet 'leeg' zijn...

Ik had meer een leuke-dingen-doen verhaal geschreven. Juist omdat je ze graag in toen wilt maar hoe liever je dat wilt des te sneller hun niet meer willen waarschijnlijk . Dus wat dingen die ze als ze op de tuin zijn kunnen doen, regenmeter maken, info over beestjes, vlinders en rupsen, kalenders maken, dingen verzamelen, boomhut enz.. Beetje bezig houden rondom de tuin, want dat groeien duurt mega lang voor ze, en in de tussentijd is het wel play-time natuurlijk!

Als je dingen hebt die ze leuk vinden, ze zich niet gaan vervelen is het gewoon een plek waar ze graag mee naar toe gaan!

Geplaatst:

we hebben een groot grasveld waar ze een balletje kunnen trappen.

mijn vriendin heeft takken liggen waar ze een wigwam van kunnen maken en een sloot waar ze lekker kunnen prutten dat komt zeker goed.

en wat je zegt het moet wel leuk en aantrekkelijk blijven voor ze.

Geplaatst:

ik heb hem gedopt en in een bakje met potgrond gelegd, beetje aangedrukt en warm zetten (20C)

en dan zie ik het wel

Ik ga 1 of 2 planten thuis in een glazen bak zetten

en 2 in de moestuin onder een plastic bak.

Alleen het bestuiven luistert nou, omdat je maar 1 dag daarvoor hebt.

kijk maar eens op http://www.zaaieens.nl/id66.htm

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...