Geplaatst: 3 maart3 Ma Ja, dat was inderdaad een overweging. Pluksla aan de zijkant is geen probleem, daar kan ik bij. E.e.a. staat nu nog onder een net om de vogels te ontmoedigen nog naar erwten te zoeken. Maar dat is maar tijdelijk. Tegen de tijd dat de sla plukrijp is, is het net al lang weer weg. En ja, toch radijs, de aanhouder wint immers. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 3 maart3 Ma Ps de spinazie zaai ik in de bak in de achtertuin. Misschien nog een veldje in de moestuin over een week of wat. Dan met Bazaroet want die kan langer. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 3 maart3 Ma Op 2-3-2026 om 19:40, Tanja65 zei:onder de kapucijners hebben,Ik heb de spinazie ook voor de erwten en sugarsnaps. Geen probleem hoor. Ik heb de zon van de zijkant, eigenlijk had ik mijn bakken anders moeten zetten, maar dan kreeg ik het probleem met mijn rekken als de zon straks draait, dan staat het op de andere zijkant. De spinazie is altijd vrij snel weer over en de kapucijners blijven nog even.
Geplaatst: Zondag om 21:112 d De Monstrueux de Viroflay vormt de eerste echte blaadjes. Ik zal binnenkort nog wel even moeten uitdunnen. Maar het gaat voorspoedig.
Geplaatst: Zondag om 22:452 d Welnee, uitdunnen hoef je niet hoor. Regelmatig wat ervan afknippen. Spinazie en andere bladsoorten kun je meervoudig zaaien. Dus lekker laten staan. Als er erg veel op een plek staat, die knip je dan weg, de andere kunnen dan weer groeien. Dat heb ik juist geleerd hier.
Geplaatst: 6 uren geleden6 u @Petrasmoestuin Ik ga ze eerst wel wat groter laten worden, maar ik ga ze wel uitdunnen om ruimte te creëren. Dit worden als het goed is forse planten. En dat wil ik graag. Zo groot als hieronder zal in een kweektafel niet lukken denk ik, maar ze gaan wel ruimte krijgen. Daarom had ik deze soort juist gekozen.Foto afkomstig van plantanswers.com. Monstrueux de Viroflay 5 uren geleden5 u aangepast door Dahli
Geplaatst: 4 uren geleden4 u Patrijs had het vorig jaar zo gezegd, en ik had ook winterreuzen en ik heb toen geultjes gemaakt en lekker dik gestrooid en ik heb er toen goed van gegeten. Je kunt het ook met een gedeelte proberen, dan weet je het voor de volgende keer @Dahli
Geplaatst: 4 uren geleden4 u Ik ga eerst eens even kijken hoe hard ze willen groeien 😃. 1 blad voor een maaltje pesto lijkt me wel wat 😉.En de structuur lijkt volgens mij op de Turkse spinazie die ik in de Turkse winkel koop. En daar ben ik dol op. Blijft even kort aangezet ook mooi stevig in yufka met Turkse witte kaas. Of geroerbakt met knoflook en gesnipperd uitje. De kleinere blaadjes gaan ook gewoon in de salade.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.