Lia56 Posted August 24, 2022 Posted August 24, 2022 Ik ga een kast maken voor mijn geweckte en ingemaakte groente/fruit potjes etc. Buitenmaat 124x120cm en 30cm diep Hoe zouden jullie dat inrichten... hoeveel planken / afstand etc Quote
fre3ke Posted August 24, 2022 Posted August 24, 2022 (edited) Ik zou iig voor een kruisverbinding zorgen achter, zodat de boel niet bezwijkt onder het gewicht. Of achter helemaal dichtschroeven met planken Ik zou waarschijnlijk een tweedehands kast kopen voor 10 euro, de planken met extra draaglatten steunen aan de zijkant, nog wat planken extra erin zetten, eventueel een kruis toevoegen, en bakstenen erin stapelen om te kijken of het houdt. Kantoormeubilair kan over het algemeen meer gewicht dragen dan consumentenprodukten. Of een tweedehands bureau kopen en daar een tweedehands kast op plaatsen, zodat je niet steeds op de knieën hoeft. Op de onderste plank zou ik lades met een rails maken. Scheelt een hoop gepruts met potjes die achter elkaar staan. Zelf heb ik alles in kratten zitten die op knie hoogte staan in de kelder, maar daar is dan ook plaats genoeg. Etiketten zitten bij mij dus op het deksel. Edited August 25, 2022 by fre3ke 1 1 Quote
Flup Posted August 25, 2022 Posted August 25, 2022 In de weckgroep lees ik veel over IKEA kasten, type Bror. Daar ga ik er eentje van kopen als test. Bij de meeste kasten / rekken zijn van de planken van goedkoop geperst hout gemaakt (die hebben wij ook), maar die planken zijn waardeloos. Moet je niet doen. Wij moeten die planken dus allemaal vervangen. Gewoon een goede, dikke plank hout of metaal, dat blijft stabiel. Quote
Recommended Posts