Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Kunnen jullie advies geven? Tuinkeuze


sammetje

Aanbevolen berichten

Morgen kan ik langs bij de vereniging om een tuin te kiezen. Er zijn er een paar vrijgekomen.

1 tuin is vlakbij de ingang en dat heeft mijn interesse omdat mijn kids dan niet het hele terrein over hoeven en makkelijk van mama's moestuin naar de speeltuin en weer terug kunnen hobbelen. Maar nu heb ik van iemand op het complex gehoord dat een gedeelt evan de tuin erg nat is (er liep vroeger een sloot)

 

Kan iemand mij vertellen hoe vervelend dat is, of is zo'n vochtig tuin te verhelpen?

Alsvast bedankt voor het meedenken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is lastig te verhelpen maar na een aantal jaar wel iets te verbeteren. Dat kost dus tijd. Laten we zeggen dat een natte tuin meer nadelen dan voordelen heeft maar het is geheel afhankelijk hoe nat ze met nat bedoelen. Je zou er ook aan kunnen denken om verhoogde bakken te gebruiken mocht deze tuin je erg aanspreken vanwege de loopafstand.

 

Ik zou morgen gewoon goed op letten of je duidelijke verschillen ziet. Een goede bodem is belangrijk. Verder zou ik kijken naar hoe de tuin onderhouden is (onkruid), hoe het met schaduw en zon zit, ... Als de buren er zijn ook zeker hun mening over het tuintje vragen. Ik hoop dat je morgen wel een beetje kunt zien hoe nat nat is. De tuinen zijn op het moment over het algemeen allemaal nat dusmisschien is het wat lastig te beoordelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een natte tuin vind ik persoonlijk erg lastig, ondervinding.

 

mijn advies: neem een schep mee, probeer hier en daar eens 2 spaden diep te komen, je merkt vrij snel of het daar drassig is (blijft). (ondoordringbare) laag? Aan zo,n tuin valt geen eer aan te behalen,....misschien mag je ook in een andere tuin kijken en vergelijken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het erg nat is kan je overwegen verhoogde bedden te maken. Dat heb ik ook gedaan maar dat betekend vaak wel een xtra kosten post van hout of andere materialen. Wat voor andere mogelijkheden hebben ze je aangeboden. Overigens als tuinders op het comlex zeggen dat het wel erg nat is geloof me dan is het erg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat wou ik ook vragen. Je kinderen zijn voor je het weet weer een stukje ouder. En de weg naar mamma vinden ze op een complex wel vrij makkelijk toch ? ( vragen , gele stippen te mogen schilderen op de weg naar je tuin oid ? ) Ik zou opteren voor gewoon het mooiste stukje. Bij de ingang kan het ook drukker zijn. Zon ? Wind ?

 

Hoogte grond is van belang ja. Maar valt ook wat aan te doen.

 

gewoon het beste , of wat het beste lijkt kiezen. Die kids groeien mee !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ervaring is dat ze snel uitgekeken raken op een speeltuin. Wij hadden op een bepaald moment fietsjes zodat ze rond konden rijden, en hutten die ze zelf mochten maken, eigen tuintjes etc.... en altijd leren dat ze nooit zelf van het complex afmogen. Ach ze weten heel snel de weg naar je tuintje hoor. Ik zou voor een goede tuin gaan en niet 1 waarvan je mede tuinders al roepen dat je natte voeten krijgt. In teveel nattigheid rot alles weg. Vooral als het klei grond is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn oudste is 5 en de middelste is 2, ze vermaken zich altijd prima op de tuin, hoewel ik erbij moet vermelden dat er van tuinieren weinig terecht komt (Papa, wat is dit? Papa, wat mag ik doen? Papa, zullen we even zitten?)

Heilige boontjes, ik eet ze rauw!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...