Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Hallo heb verschillende Druiven stekken die nu wortels gevormd hebben maar nog niet helemaal door de pot heen en sommigen hebben geen uitlopers wel een slapend oog loop dat nog uit ? En een stek is er wel een slapend oog wakker geworden met een mooi klein scheutje maar de Groei staat er nu van stil weten jullie wat dat betekent is hij bezig met meer wortelvorming of is er wat Anders aan de hand stekken zijn nu 6 weken oud! En staan binnen op de vensterbank in potten met plastic erover!

aangepast door Jaco
Geplaatst:

Meestal worden druiven gestekt rond februari/maart. Zou het ermee te maken hebben dat je najaarsstekken wilt maken? De gewone druiven zelf beginnen ook in hun rust te komen, misschien is dit met jouw herfststekken ook het geval? Ik zou nieuwe stekken rond februari/maart 2023 gaan maken.

Geplaatst:

Inderdaad, zoals HuubvG schrijft.

Kleine aanvulling:

Wel nieuwe stekken maken (als je nog stekmateriaal hebt). Toch je huidige stekken niet weggooien.

Moment van stekken: liefst in februari, uiterlijk begin maart.

En vooral: buiten zetten, in de schaduw, liefst beschut. Dus niet binnen in huis.

1120183653         2025_teeltlijst (.xlsx)

• Jaco changed the title to 'Druiven stekken in de herfst
Geplaatst:

@HuubvG

Dat klopt idd ben in September er mee begonnen binnenhuis sommige hebben ook wortels een die wortels heb die heb een uitloper met twee blaadjes maar de groei staat daar nu van stil binnenhuis Hij staat en ze staan in potjes met plastic erover heen heb ze vorige week in deze potjes over gezet

Geplaatst:

@henkg

Oke, binnen huis heb ik juis wel gedaan in een stekbak daarna over gezet in potjes met plastic erover heen maar aan stekmateriaal ken ik zeker wel komen dat is geen probleem! Maar zijn deze stekjes dan niet sterk genoeg wat ik nu heb die worteltjes hebben? 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...