Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Groenten in de volle grond zaaien


harmony

Aanbevolen berichten

Kan er nu überhaupt al wat in de volle grond? Als ik bijv tuinbonen voorzaai in de vensterbank (die kas is onderweg ) kan ik binnen niet al te lange tijd plantjes hebben. Kunnen die over een week of 3 dan al in de volle grond (dus half maart).

En wat zou ik evt nog meer voor kunnen zaaien in de vensterbank?

Vorig jaar was op tijd begonnen met courgettes en pompoenen, maar een deel daarvan is toen toch buiten bevroren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tuinbonen kunnen vanaf februari al, paar graden vrieskou kunnen ze tegen, net zoals erwten, die kunnen echt wel wat kou hebben.

 

Als ze nu binnen staan zou ik er welop letten dat de overgang niet te groot is, en met mooi weer de zaaisels buiten zetten?

 

Courgettes en pompoenen( tomaten, paprika, peper, aubergine, meloen etc.)

zijn allemaal planten die niet tegen (nacht)vorst kunnen.

Daarom het advies ze pas na 15 mei buiten in de volle grond uit te planten.

En even het weer bericht in de gaten houden natuurlijk.

 

Ook zet je ze niet ineens buiten, je moet ze even laten wennen buiten. Dit afharden kan je doen door ze ongeveer een week naar buiten te zetten en 's avonds of bij heel slecht weer ze weer binnen te zetten. Ook niet gelijk in de volle zon want de bladeren kunnen verbranden.

 

Er is een topic waar mensen neerzetten wat ze al aan het zaaien zijn...leuk om te lezen!

 

Mijn ideëen: Februari Peper, paprika, aubergines, zomerprei, erwten en peulen, tuinbonen.

In een koude bak of kas bietjes, wortelen, spinazie, raaptelen, radijs, veldsla.

 

Courgette, meloen, pompoen, tomaten, komkommer enzo. later zaaien. Eind maart begin april zo'n beetje. Groeien vrij snel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, dank je wel voor je reactie. Met courgettes etc wacht ik sowieso, maar ik las in het zaaitopic idd al eea. Alleen staat er dan niet altijd bij of het in de volle grond of in de kas gezet wordt. Maar tuinbonen, helemaal goed, zodra het een beetje droger is ga ik ze buiten in potjes zaaien, zet ze dan binnen op de vensterbank.

De afgelopen jaren heb ik wat ik binnen gezaaid heb ook langzaam naar buiten gedaan. Dus met dienbladen heen en weer wel de moeite waard. Ik vond de tuinbonen vorig jaar super, zo lekker klein kan ik ze bij ons in de winkel eigenlijk niet kopen.

Groetjes, Monique

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...