Jump to content

Wat te doen met paprika en tomaat zaaisels

Night

Recommended Posts

Mijn paprika is net boven komen piepen maar nog geen steeltjes, sommige van mijn tomaat zaaisels zijn al steeltjes en sommige nog niet.

Ik heb ze nu in de kamer staan omdat ik dacht dat ze van warmte hielden maar ben er nu niet meer zo zeker van nadat al mijn komkommers ook al op stelen groeit en die houd toch ook van warmte

Laat ik mijn paprika en tomaten nu dus in de kamer of toch koeler zetten, en hoe koel is koel

Schrijffouten onder voorbehoud

Paprika zaai ik in februari en in maart gaan ze naar een koelere kamer --> nog steeds veel licht, maar temp tussen de 18 en 22gr.

Tomaten zaai ik in maart en in april gaan ze naar een koelere kamer.

Komkommer(achtigen) zaai ik in april en gaan in mei en dan staat mijn huis vol met jonge planten en wordt het tijd dat het mei wordt.

De 'kraamkamer' waar ze in staan bij het zaaien en ontkiemen heeft een temperatuur van 23-25gr.

Maar na de winter komt de lente weer.

Met steeltjes bedoel ik 2 kiemblaadjes aan een stengel van dik 15 cm.

Voor de zekerheid gooi ik ze nog niet weg.

De tomaat en de paprika zet ik dan voor de zekerheid toch maar op zolder en dan maar hopen dat die niet op stelen gaan groeien

Schrijffouten onder voorbehoud

Dat zouden die komkommers ook eens moeten doen

Dat doen ze ook . Zelfs nog makkelijker dan tomaten. Maar voor komkommers is het nu eigenlijk veel te vroeg . Ik zaai ze altijd halverwege april .

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --