Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
En dr is nog niks opgekomen!!

Chaotik, al jouw plantjes moeten het op eigen kracht doen en dan duurt het allemaal niet langer maar het gebeurt gewoon op tijd Jij - en ik en vele anderen - worden warm van het zonnige weer en hebben er al weer reuzezin in, maar het is nog best heel koud hoor in die grond. Die zaadjes wachten rustig nog even, die hebben de tijd. En dat is maar goed ook. Ik zou me geen enkele zorgen maken, sterker nog ik maak me geen enkele zorgen. Ik heb ook spinazie, wortelen en erwten in de grond zitten. Maar ik verwacht voorlopig nog weinig groen - gelukkig maar. Want zodra ze kiemen moet je ze helemaal vochtig houden, en met zo'n zonnetje en die wind gaat het uitdrogen snel. Geniet nog even van de redelijke rust in de tuin

Veuvecouderc

De weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/

Geplaatst:

Ja, ik weet wel dat jullie gelijk hebben over het geduld hebben mbt et uitkomen van mn zaadjes in de tuin en dat ik niks moet aantrekken van de kritiek. Soms wint mn gevoel et gewoon een beetje van mn verstand en word ik wat onzeker...

Maar goed, zoals veuvecouderc zei, zit ik nu nog even te genieten van mn rust voordat het allemaal los barst. Andere woorden, een heerlijk broodje humus eten, wat thee, joggingbroek aan, op de bank hangen op et moestuin forum lezen!

Aangezien mn vriend en ik op 38m2 leven zeggen we ieder jaar weer ''Nu gaan we niks meer binnen voorzaaien. We wachten gewoon tot et in de volle grond kan, het huis word te klein zo!'' Maar uiteindelijk staat alles toch altijd weer vol.

dscn168044321332076978.JPG

De eerste lading kruiden zijn al gezaaid. Het leeuwe deel van de kruiden kweken we op ons balkon. Das makkelijker dan in de tuin ivm koken. De tuin is een kwartier fietsen.... Nu hebben we Chinese Bieslook, Kaneel Basilicum, Standaard Basilicum, Rode Baslicum, Koriander, Peterselie, Dille, Duitse Winter Tijm, en fijne krul kervel. Wanneer het wat warmer word hangen we de bakken aan het balkon.

dscn168168891332076988.JPG

De vensterbank in de huiskamer is bijna volledig ingenomen door zaaisels van o.a Rucola, Violetta Lunga 3 Aubergine, Westlandse Lange Rode Pepers, Delikatess Blauwe Koolrabi, 4 versch Tomaten, Winter Prei, Roem van Zwijndrecht Knolselderij.

dscn168295041332076999.JPG

Overdag staan tegenwoordig de witte voorjaars ui, appel ui, eikenblad sla, de wonderen der 4 jaargetijde sla buiten en in de avond haal ik ze weer binnen.

dscn168330951332077010.JPG

Deze bak staat bij het slaapkamer raam.Mn vriend heeft hier lente uien in gezaaid. Hij hoopt dat ze in de pot gewoon gaan groeien en we dus thuis ook lente ui hebben en niet alleen op de tuin.

Nou, en dan straks toch even de tuin in. Ik heb last van muizen bij mn knoflook bedje. Ik ga hier dus zo munt zaaien. Daar schijnen ze niet van te houden. Lukt dit niet dan heb ik iig genoeg munt thee deze zomer!

Geplaatst:

Haha, vandaar de naam dus Wel, als je wilt, kan ik je wel wat van deze zaden opsturen. Ze kunnen nu nog de grond in. Geen probleem!

Geplaatst:

Gewoon niks aantrekken van het gezeur! Je leert het doordat je het doet.. En bs dat je je tuin maar op één manier goed kan doen.. Zeikerds..

Mijn achterbuurman vond ook al dat ie mij moest helpen, want er moest nog zoooo veel aan mijn tuin gebeuren volgens hem.. Dat kon zo'n klein meisje nooit in dr eentje.

Geplaatst:

Ondanks de weinige ruimte staan de kruiden er goed bij, en ook de ui. Ben benieuwd naar de appel-ui. Smaakt dat dan ook appellig?

Good things come in small packages

Geplaatst:

Bij ons zegt ook ieder voorjaar onze buurman (steeds weer, weken achter elkaar ) sussend dat we die troep zo opgeruimd hebben als we even hard werken...Haha, hij bedoelt daarmee dat we de mulch moeten opruimen om mooie geharkte zwarte bedjes te krijgen. En dat is nou juist niet wat we willen . Dat zeg ik ook iedere keer tegen hem, maar gaat ene oor in...andere oor uit blijkbaar .

Geplaatst:

Et was feest gisteren! Toen ik mn tuin in kwam zag ik dat dr allerlei dingen aan het groeien waren! Mn raapstelen, capucijners, rucola, phacelias en mn reuze blad spinazie komen op. Mn norman spinazie, die ik tegelijk met mn reuze blad spinazie heb gezaaid, komt nog niet op. Maar goed miss heeft ie meer warmte nodig om te kiemen ofzo. Aangezien et savonds nogal koud word wacht ik et nog even af.

Gisteren was een productieve dag op de tuin verder. Ik ben maar es begonnen met et bijwerken van mn wal.. Et gras/onkruid laag geknipt en daarna heb ik mn sloot weer es uitgegraven. Die was bijna dicht geslibt en aangezien ik daar et water vandaan haal om mn plantjes water te geven...

Afijn, ik wilde tevens een trapje naar mn slootkant, met stenen, maken zodat et handiger zou zijn om water te pakken, kom ik tijdens et snoeien en et uitgraven van de sloot erachter dat er ooit, heel lang geleden, al es een trapje gemaakt was door iemand anders! Die kwam opeens te voorschijn onder een berg aarde en brandnetels! Ik ben die dus maar gauw gaan uitgraven. Ga natuurlijk geen nieuwe trap maken als dr al 1 is!

Fotos volgen!

Geplaatst:

Haha, idd!!

Ik zie trouwens dat er veel mensen een blog hier aanmaken voor hun moestuin seizoen. Waarom is dat en is dat nieuw of kom ik daar nu pas achter..

Geplaatst:

Dit stukje gaat weg, op de nieuwe manier is het makkelijker om de updates te volgens en kan jezelf kiezen of je naar de reacties wil kijken. Niet iedereen vindt het namelijk fijn om tig pagina's gebabbel door te moeten lezen.

Dus op zich een mooi systeem, alleen ffies wennen

Je kan dit topic dus handmatig overzetten...en er loopt een draadje over hoe en wat met uitleg enzo!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...