Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Weet iemand wat voor plantje hier tussen de koriander groeit? Het heeft vaag iets weg van kamille, maar dat is het niet. Het is veel steviger.

cimg147597441336320144.JPG

cimg147680901336320156.JPG

• 4 weeks later...
Geplaatst:

Heb ff gegoogled op die naam... en leuk plantje... en is ook gewoon weer aan komen waaien... Ik zal m'n buurtjes even informeren over hun "onkruidje".. .

Thnx...

Geplaatst:

Ik vindt Eefjes plant apart lijkt bijna vetplantje, heel nieuwschierig wat het is weet iemand het ?

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:

Ik moest eerst aan citroenplant artemisia denken maar die is het niet.

Eefje mischien wil je stukje blad fijnwrijven en even ruiken, mischien dat dat verder helpt.

Mij een raadsel ik zie dat beetje hertshoorn achtige blad lijkt nog op dille ook maar herken het aboluut niet

Geplaatst:

Jammer en tegelijk ook grappig dat niemand het weet! Ik ben er zelf ook nog steeds niet achter. Kneuzen en ruiken heb ik inderdaad ook al een paar keer gedaan, maar het ruikt echt nergens naar. Het groeit totaal niet hard. Staat er al vanaf vorig najaar, is de hele winter groen gebleven en is inmiddels wel wat gegroeid maar niet heel veel. Het bloeit (nog?) niet, en zitten ook geen bloemknopjes oid in. Het heeft inderdaad bijna iets weg van een vetplantje, maar dat is het geloof ik toch ook niet helemaal.

Geplaatst:

Je kan vragen aan Luc of hij de foto op hyves wil zetten, of je foto emailen naar wat goeie bedrijven bv

de cruydthoeck of Bastin, en is nog vroeg hoor vast nog niet iedereen heeft hier gekeken.

Geplaatst:

Die van eefje, ik heb geen idee. komt vanzelf bloem in misschien ? Ik zie de 'maat' ook niet zo goed zo.

Geplaatst:

Jorieke jouw plantje lijkt wel Jacobskruiskruid en daarvan wordt wel gezegd dat het giftig is voor weide dieren.

Geplaatst:

Doe m'n best en als ie te hard vliegt kunnen we altijd nog een plantje uitgraven...

Maar ik ga zelf vast niet onthouden voor wie ie dan ook alweer bedoeld was... dat moet je dan zelf in de gaten houden...

(of moet ik maar eens ergens een documentje aanmaken om dit soort dingen alvast te noteren... is misschien wel goed idee... )

Edit: dus net gelijk maar gedaan, excelletje aangemaakt

Geplaatst:

Zowel havikskruid (woekert fel) als het plantje van Jorieke heb ik ook tussen het gras staan.

De laatste heeft een diep donkergroen blad wat doet denken qua vorm aan een eikenblad. Alleen is het een stuk minder breed en langer. Klopt dat Jorieke?

Jacobskruid is volgens mij het niet want die staat hier ook en toch nog anders.

Geplaatst:

Het verwarrende is de twee stadiums waarin de plant groeid, de eerste bijna als een bloemstengel uit de grond met de gele bloemen (dus geen blad rozet), na een winter komt de plant terug maar dan in de vorm van dit groene blad rozet.

Planten die dus een winter hebben gehad zien er anders uit dan de jonge planten die nog geen winter hebben gehad,

tenminste dit las ik ergens en ik zie dat in me tuin ook maar had geen idee dat deze twee dingen dezelfde plant is

maar in ander stadium.

Geplaatst:

Oranje havikskruid of Hieracium aurantiacum komt van origine uit midden Europa (veel in Oostenrijk en Zwitserland)

Begin jaren 90 heeft de Duitse supermarktketen Aldi geregeld actiematig 'makkelijke' vaste planten verkocht. Drie in een doosje.

Vandaar dat de plant nu verwilderd in Nederland voorkomt.

Ohja, deze plant geeft aan dat je gazon te zuur is. Bekalken dus.

Geplaatst:
Ohja, deze plant geeft aan dat je gazon te zuur is. Bekalken dus.

Heb net het gazon van de buurvrouw met kalk bestrooid (daar kwam ie dus vandaan) zoals ik haar beloofd had (kloeg over mossen dus idd te zuur).

Aldi mag voor mijn part een proces aan zijn been gelapt worden.

Die haviksoog is gewoon onkruid en heeft alleen maar wat sierwaarde als ie in bloei staat. Thanks but no thanks.

Komt nog bij dat men in Wallonie de slechte gewoonte heeft om al wat ze in de tuin moe gekeken zijn over de omheining te kieperen en je kan je dus best voorstellen dat dat spul nu onderhand zowat overal opduikt....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...